وظیفه اصلی کتابخانه های عمومی نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه  است

رضایی گفت: فعالیتهای انجام شده در عرصه کتاب باید به گونه ای باشد که به بررسی راهکارهای موثر برای هدایت مردم به سمت و سوی امر به معروف و نهی از منکر و مسئله عفاف و حجاب بپردازد، در واقع وظیفه اصلی کتابخانه های عمومی اثر بخشی این مسئله در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی رضایی» امروز شنبه (۴ تیر) در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، با بیان اینکه کتابخانه ها حوزه های معروف محور هستند، گفت: در واقع هر گونه فعالیت کتابخانه اعم از ارائه خدمات کتابخانه ای و برگزاری برنامه های فرهنگی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر مسئله کتاب و کتابخوانی، افزود: خوشبختانه در جامعه امروز با توجه به روند رو به رشد فضای مجازی، کتاب فیزیکی توانسته است جایگاه خود را در جامعه حفظ کند.


وی تصریح کرد: فعالیتهای انجام شده در عرصه کتاب باید به گونه ای باشد که به بررسی راهکارهای موثر و مفید برای هدایت مردم به سمت و سوی امر به معروف و نهی از منکر و مسئله عفاف و حجاب بپردازد. در واقع وظیفه اصلی کتابخانه های عمومی اثر بخشی این مسئله در جامعه است.


رضایی با اشاره به چاپ کتابچه «قانون حمایت و دستور العملهای اجرایی امر به معروف و نهی از منکر» توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان، این اداره کل را یکی از فعالترین ادارات در حوزه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: امروز لازم است که شما در مجموعه کتابخانه های عمومی تمرکز بیشتری بر روی مراجعین خود داشته باشید البته این مسئله را در نظر داشته باشید که هر گونه تذکر و اطلاع رسانی باید با کمال احترام و بصورت غیر مستقیم باشد تا مراجعین دچار فضای دو قطبی نشوند.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی برگزاری کارگاه های آموزشی، معرفی و اهدای کتاب، نشست معرفتی در خصوص معایب بدحجابی و مزایای حجاب به همراه آسیب شناسی و ... را از جمله اقدامات موثر در این حوزه توسط کتابخانه های عمومی عنوان کرد.

کد خبر 1189465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha