ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر از زندانیان خراسان جنوبی

اسماعیل زاده با بیان اینکه تا پایان سال جاری برای ۴۰۰ نفر از زندانیان خراسان جنوبی اشتغال ایجاد می شود، گفت: در مراسم جشن نسیم مهر با کمک خیرین ۶ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جهت کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید هاشم اسماعیل زاده» عصر امروز (۴ تیر) در جشن نسیم مهر و مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی اظهار داشت: فضای اجتماعی بیشتر خانواده های زندانیان را آزار می دهد.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی بیان کرد: استفاده زندانیان جرائم غیرعمد از پابند الکترونیکی یک نوع آزادی است و باید معنی آزادی را کمی تغییر دهیم.

 

وی به اهداف انجمن حمایت از زندانیان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین اهداف پیگیری بحث اشتغال زندانیان و خانواده های آنان است و اگر به بحث اشتغال زندانیان پرداخته نشود حدود ۴۰ درصد احتمال بازگشت این افراد به زندان وجود دارد.

 

اسماعیل زاده با بیان اینکه شعبه انجمن حمایت از زندانیان به مناسبت هفته قوه قضائیه در سه شهرستان فعال خواهد شد، افزود: این شعبه در شهرهای درمیان، خوسف و سربیشه فعال می شوند و این انجمن ها از خدمات خوب برخوردار خواهند شد.

 

رئیس انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس دستورات مقام معظم رهبری برای حدود ۴۰ درصد از خانواده های زندانیان باید اشتغال خانگی ایجاد کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی برای خانواده های زندانیان استان ایجاد خواهد شد، ادامه داد: امیدواریم سایر دستگاه های اجرایی جهت ایجاد اشتغال برای این افراد همکاری لازم را داشته باشند.

 

اسماعیل زاده با بیان اینکه ۶ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی در این مراسم جمع آوری شده است، گفت: از این میزان سه میلیارد و ۹۵۲ میلیون تومان کمک نقدی از ابتدای سال جاری تاکنون جهت کمک به خانواده های زندانیان خراسان جنوبی جمع آوری شده است.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از ۲۰ نفر از خیرین و حامیان انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد و برای ۱۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان به همت یکی از خیرین اشتغال ایجاد خواهد شد و به ۴۰۰ نفر توسط ستاد اجرایی فرمان امام راحل تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می شود.

 

 

کد خبر 1189498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha