حمایت آموزشی معیشتی از دانش‌آموزان نیازمند و فقرزدایی از محله توسط اهالی مسجد علوی

حجت‌الاسلام روح‌الامین از تعامل مسجد علوی با مدارس برای حمایت آموزشی معیشتی از دانش‌آموزان محروم خبر داد و گفت: رسیدگی به محرومان از طریق سنت قرض‌الحسنه نیز توسط گروه جهادی این خانه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «مسجد علوی» در میدان تجریش، میدان قدس، خیابان شهیدان واعظی واقع است. این مسجد فعال و پویا از مساجد موفق تهران محسوب می شود که با فعالیت های جهادی، فرهنگی، مذهبی و ابتکاری توانسته موفقیت های بسیاری را کسب کند. کسب رتبه برتر کشوری در جشنواره مالک اشتر و تقدیر به عنوان امام جماعت و مسجد نمونه استان تهران را می توان به عنوان افتخارات این مسجد نام برد.

 

حجت الاسلام «سیدمحسن روح‌‌الامین» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های مسجد علوی، اظهار کرد: برنامه های مسجد علوی برای نوجوانان و دانش آموزان در محورهای تقویتی تحصیلی، تربیتی، عکاسی و مهارت های زندگی اجرا می شود.

 

امام جماعت مسجد علوی (واقع در میدان قدس) با اشاره به برنامه های این مسجد در حمایت از دانش آموزان نیازمند، بیان کرد: در طول سال تحصیلی با همکاری مدارس پیرامون مسجد دانش آموزان نیازمند را شناسایی و ضمن توزیع بسته های آموزشی تحصیلی میان آنها، برنامه های تقویتی تحصیلی و مذهبی را برایشان برگزار می کنیم.

 

وی به دیگر فعالیت های این مسجد اشاره کرد و افزود: توزیع بسته های معرفتی و سلامتی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و ورزشی، اهدای هدایا در مناسبت ها به کودکان و نوجوانان، برگزاری دوره های آموزشی و معرفت افزایی از  دیگر برنامه های این مسجد است.

 

حجت الاسلام روح الامین با بیان اینکه از رویکردهای مسجد علوی کمک به اقشار محروم است، ادامه داد: تلاش کردیم از دستفروشان و سرایداران منازل و خادمان مساجد حمایت مالی داشته باشیم و با افتتاح صندوق قرض الحسنه به افراد نیازمند وام های بدون بهره اعطاء کنیم.

 

وی به خدمات گروه  جهادی این مسجد نیز اشاره کرد و گفت: تولید بیش از دو میلیون ماسک و گان توسط فعالان کانون فرهنگی هنری و مسجد علوی از برنامه های مسجد علوی در زمان شیوع ویروس کرونا بوده است. همچنین، در این مسجد در اوج بیماری کرونا، روزانه ۸۰۰ بطری آبمیوه و ظرف سوپ داغ تهیه و به بیمارستان های تهران ارسال می شد.

 

امام جماعت مسجد علوی اضافه کرد: تهیه و توزیع بسته های ارزاق با همکاری موسسات خیریه، تسویه حساب بدهکاران با مغازه های محله، ذبح گوسفند و توزیع گوشت قربانی میان محرومان، اهدای کارت هدیه و خرید به نیازمندان، توزیع اقلام بهداشتی و تهیه و توزیع غذای گرم برای فقرا در مناسبت ها، تهیه جهیزیه برای جوانان نیازمند، پرداخت اجاره‌بها و رهن منزل برای اقشار بی بضاعت بخش دیگری از خدمات گروه جهادی این مسجد است.

 

حجت الاسلام روح الامین در پایان خاطرنشان کرد: کمک رسانی به کادر درمان، تهیه و تولید امکانات مورد نیاز بیمارستان ها، برگزاری جلسات آموزشی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، برگزاری منابر مجازی و تقدیر از کادر درمان با حضور فعالان مسجد از دیگر فعالیت های این مسجد در بحران کرونا بوده است.

کد خبر 1189566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha