گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با بورل/مردم باید هوشیار باشند و دشمن را بشناسند

مردم باید هوشیار باشند و دشمن را بشناسند، بازدید مسئولان عالی قضایی از ۱۴ شرکت تولیدی و دانش‌بنیان، گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با بورل، فعالیت دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی منطقه ای مثبت است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مردم باید هوشیار باشند و دشمن را بشناسند، بازدید مسئولان عالی قضایی از ۱۴ شرکت تولیدی و دانش‌بنیان، گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با بورل، فعالیت دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی منطقه ای مثبت است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۵ تیر است.

آسیب هایی که کرونا بر پیکره آموزش و پرورش وارد کرده است به راحتی قابل جبران نیست

قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به آسیب هایی که کرونا به حوزه آموزش و پرورش زده است و چگونگی جبران این آسیب ها گفت: کرونا بر پیکره آموزش و پرورش ما توامان آسیب های بسیاری را وارد کرده است و این آسیب ها به راحتی قابل جبران نیست. این ویروس هم در بحث آموزش و هم پرورش به ما آسیب جدی وارد کرده است که باید برای جبران آن سال های سال تلاش شود.

 

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اینکه ما امسال تاکید کردیم که از بخشی از کتاب های درسی امتحان گرفته نشود و این بخش ها حذف شود و یا بخش هایی در کنکور حذف شود، نشان دهنده آسیب جدی به بخش آموزش است؛ ضمن اینکه آموزش فضای مجازی و آموزش واقعی که حضور معلم در کلاس درس باشد، متفاوت است. نمی شود گفت این مسئله آن را جبران می کند.

 

وی ادامه داد: ما در حوزه آموزش آسیب جدی دیدیم که بایستی فراتر از زمان موعد سال تحصیلی آغاز شود و آموزش های ترمیمی در این رابطه در نظر گرفته شود تا بتوانیم فصولی را که بچه ها نتوانستند آموزش ببینند را آموزش دهیم.

 

وی همچنین با اشاره به آسیب های کرونا به بخش تربیتی و پرورشی نیز گفت: فضای مجازی در حالت عادی نیز اثرات منفی ای دارد؛ اینکه به دانش آموز بگوییم شما باید در این فضای مجازی باشید بدون اینکه به آنها سیم کارت پارک ارایه دهیم و اینترنت پاک به آنها ارایه دهیم، چالشی اساسی بود. در حال حاضر نیز باید برای جبران مسایل تربیتی و پرورشی فکری اساسی شود.
 

احمدی لاشکی تصریح کرد: در حال حاضر معاونت پرورشی برنامه ریزی خاصی برای جبران آسیب های اجتماعی که متوجه این بخش شده است، دارند و این برنامه ها را شروع کرده اند البته مجلس نیز در بودجه سال 1401 برای جبران آسیب های اجتماعی عددی را در نظر گرفته است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم و برنامه ارایه دهیم تا آسیب های اجتماعی در این حوزه جبران شود.

 

مردم باید هوشیار باشند و دشمن را بشناسند

ابراهیم عزیزی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در برنامه "رویداد" رادیو گفتگو با بیان اینکه ایران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود به‌عنوان یک کشور امن و باثبات در منطقه معرفی می‌شود، گفت: یکی از علت‌های این امنیت پایدار تکیه بر ظرفیت چتر اطلاعاتی در داخل و خارج کشور است و این امر همراه با تلاش و نگاه درست و منطقی به امنیت است و لذا سرویس‌های جاسوسی در کشور ناتوان شده و اقدامات ایران نیز بازدارنده است.

 

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه امنیت دارد که یکی از آن‌ها ظرفیت مردمی و دیگری در حوزه تخصصی و فنی است، ادامه داد: نیروهای مؤمن، فداکار و متخصص در عرصه‌های امنیتی مشغول خدمت هستند که ظرفیت خوب اطلاعاتی فراهم آورده و موجب تحقق امنیت پایدار و باثبات و روبه‌رشد برای کشورمان می‌باشد.

 

عزیزی در ادامه با اشاره به بازداشت جاسوسان فرانسوی و طرح این موضوع که این کشور ادعاهایی دارد و باید پاسخگوی اقدامات خود باشد و بپذیرد این رفتار بی‌پاسخ نخواهد ماند، گفت: امید داریم کشورهای مدعی حقوق بشر در عرصه بین‌الملل، پاسخگو باشند که چرا در کشورهای دیگر نفوذ کرده و دشمنی دارند؟! پاسخ فرانسه باید پیگیری شود و چنین روندی را افتضاح بین‌المللی خواند و افزود: امید داریم با تلاش‌های خوب کشورمان دنباله جریان‌های جاسوسی، روزبه‌روز کشف شوند.

 

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ایران اسلامی در این مدت تلاش‌های خوبی صورت داده و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما تلاش کردند در این حوزه دست برتر را داشته باشند، گفت: فرانسه باید پاسخگوی اقدامات خود باشد.

 

عزیزی در ادامه با بیان اینکه مردم باید هوشیار باشند و دشمن را بشناسند، گفت: مردم از این خصیصه‌ها بهره‌مند هستند و مسئولان هم باید تلاش کنند از پشتیبانی‌های مختلف بهره گیرند. شبکه‌هایی در پی لطمه زدن و تغییر رفتار هستند و می‌خواهند مردم را ناامید سازند که باید با این شبکه مخفی و پنهان برخورد جدی صورت گیرد چون در پی آشفته و ناامید سازی است و سازمان‌های امنیتی ما باید این شبکه‌ها را مورد رصد قرار دهند و دستگاه قضایی نیز به وظایف خود عمل کند تا زمینه بازدارندگی این اقدامات را فراهم کند.

 

مسئولان عالی قضایی از ۱۴ شرکت تولیدی و دانش‌بنیان بازدید کردند

مسئولان عالی قضایی همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضائیه از ۱۴ شرکت تولیدی و دانش‌بنیان بازدید کردند. در این بازدیدها حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور از شرکت گسترش فناوری خوارزمی، ناصر سراج، معاون سیاسی قوه قضائیه از شرکت واگن‌سازی فدک، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور از کارخانه میهن، غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌های کشور از تولید مبلمان جذب افراد از اردوگاه زندان، حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از پارک فناوری دانشگاه صنعتی شریف، اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از اکسیر نوین فرآیند آسیا، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری از سامانه جراحی هوشمند پارسه، محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از شرکت تحقیقاتی و تولیدی سیناژن ،علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از شرکت پویندگان راه سعادت، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور از شرکت رایان رشد و حجت‌الاسلام والمسلمین علی عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه بازدید کردند.

 

مسئولان عالی قضایی در این بازدیدها ضمن در جریان قرار گرفتن اقدامات این شرکت‌ها، مشکلات حقوقی و قضایی و موانع تولید آنها را بررسی کردند.

 

گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه پس از دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران گزارشی را در صفحه اینستاگرامی خودش ارائه کرد. در  این گزارش آمده است: امروز در تهران میزبان آقای جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودم. آقای بورل متعاقب تماس تلفنی با بنده که به دنبال راه‌حل برای خروج مذاکرات از بن‌بست بود، با هدف روی ریل قرار دادن مذاکرات به تهران آمد.

در دیدار حدود چهار ساعته اما مثبت درخصوص همکاری‌های جامع جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا تبادل‌نظر کردیم. به آقای بورل گفتم جمهوری اسلامی ایران به دنبال روابط متوازن با جهان است و در یک سیاست خارجی متوازن قاره اروپا برای ما از جایگاه مهمی برخوردار است. حفظ و گسترش روابط با قاره اروپا به شمول تمام کشورهای این قاره، چه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چه کشورهای خارج از اتحادیه اروپا از جمله اولویت‌های ما در پیگیری مناسبات با این قاره است.

در این دیدار گفت‌وگوی ثمربخشی در مورد طیفی از مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی شامل آخرین مزیت مذاکرات و لغو تحریم‌ها داشتیم. سعی می‌کنیم بر مشکلات و نقاط اختلاف در مسیر گفت‌وگوهایی که از سر گرفته خواهد شد، فائق آییم. ما همواره به تعهداتمان در برجام عمل کرده‌ایم و هیچ‌گاه از میز مذاکره خارج نشده‌ایم. اکنون نیز بدون عقب‌نشینی از حقوق مردم عزیز ایران به مذاکرات ادامه خواهیم داد.

امیدواریم به صورت مشخص طرف آمریکایی این بار واقع بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه پایانی توافق اقدامات مسئولانه و متعهدانه‌ای را انجام دهد. اگر سایر طرف‌ها اراده لازم را داشته باشند ایران مصمم به میل به توافق خوب، قوی و پایدار است.

در انتها لازم است از خبرنگاران و افراد رسانه‌ای حاضر در کنفرانس خبری تشکر و عذرخواهی کنم. در خبرها خوانده بودم مذاکرات طولانی آنها را کلافه کرده بود.

 

فعالیت دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی منطقه ای مثبت است

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سیاست منطقه ای دولت سیزدهم گفت: کاری که دولت سیزدهم با محوریت رییس جمهور شروع کرده است، بسیار مثبت تلقی می شود. در این حوزه خلاهایی بود که دولت سیزدهم در حال جبران آنهاست. این خلاها در حوزه دیپلماسی اقتصادی و مراودات منطقه ای با کشورهای همسایه بود که امیدواریم در فرصتی کوتاه جبران شوند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما قدرتمندترین کشور دنیا را در همسایگی و منطقه داریم و از بعد سیاسی موقعیت ژئوپولوتیکی و تجاری و اقتصادی می توانیم با گسترش مراودات با کشورهای همسایه فتح جدیدی را از روابط را تایید و تقویت کنیم.

 

وی تصریح کرد: گسترش روابط با همسایگان نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران بلکه برای تمامی کشورهای منطقه سود و منفعت دارد. تحولاتی که در جنگ اوکراین و روسیه افتاد، نشان داد که کشورهای همسایه و منطقه باید بیشتر با هم همکاری کنند.

 

مالکی تاکید کرد: به مسئولان دیپلماسی کشور گفته ام که شما و دستگاه های دولتی باید همان کاری که رییس جمهور انجام می دهند، انجام دهید اما با آن فاصله دارید و باید سریع تر آن را جبران کنید. رییس جمهور در بحث بسترسازی و هموار کردن این مسیر به خوبی عمل کرده است دستگاه دیپلماسی و و سایر دستگاه های دولتی نیز باید در این حوزه سریع تر عمل کنند و از ظرفیت ها نیز بهترین استفاده شود. 

 

 

 

 

کد خبر 1189580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha