طلب ۵ هزار میلیاردی گندمکاران گلستانی/ سهم کشاورزان گلستانی در امنیت غذایی کشور

سنگدوینی گفت: گندمکاران گلستانی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند که قرار است بخش زیادی از این مطالبات تا پایان هفته آینده به حساب کشاورزان واریز شود.

«رمضانعلی سنگدوینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: پایین بودن قیمت گندم، سبب کاهش سطح زیرکشت محصول شده بود و همچنین موجب شد تا کشاورزان رغبتی برای فروش محصول به دولت نداشته باشند.

 

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: به تصمیم دولت و با حمایت مجلس نرخ خرید تضمینی گندم در سالجاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد که کشت محصول را برای کشاورزان مقرون به صرفه کرده است.

 

وی با اشاره به نقش و سهم کشاورزان گلستانی در امنیت غذایی کشور، افزود: گلستان حدود ۱۰ درصد گندم مورد نیاز کشور را تامین می کند و هم چنین گندم این استان مرغوب ترین و با کیفیت ترین محصول در کشور است.

 

سنگدوینی با اشاره به دغدغه کشاورزان برای دریافت پول محصول، گفت: بیش از ۶۱۰ هزار تن گندم در استان گلستان به مراکز دولتی تحویل شده که ارزش آن بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

 

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده و براساس قولی که وزیر جهادکشاورزی داد حدود ۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان هفته آینده پرداخت خواهد شد.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورزان برای تامین معیشت، پرداخت اقساط وام های بانکی و کشت دوم نیاز به دریافت وجه محصول دارند که در این زمینه تسریع خواهد شد.

 

کد خبر 1189604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha