تشکیل، انحلال یا ادغام یک وزارتخانه از ابزارهای سیاست گذاری هستند

حریری با بیان اینکه تشکیل، انحلال یا ادغام یک وزارتخانه از ابزارهای سیاست گذاری هستند، گفت: اشکال ما این است که در سیاست گذاری مشکل داریم، حدود پنج دهه است که بیش از ۲۰ بار به ادغام وزارت صنعت پرداختیم و هیچ کدام هم جواب نداده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین اتاق بازرگانی در برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت وگو درمورد تفکیک وزارت صنعت از وزارت بازرگانی با بیان اینکه تشکیل، انحلال یا ادغام یک وزارتخانه از ابزارهای سیاست گذاری هستند، گفت: اشکال ما این است که در سیاست گذاری مشکل داریم، حدود پنج دهه است که بیش از 20 بار به ادغام وزارت صنعت پرداختیم و هیچ کدام هم جواب نداده است و دلیلش هم این بوده که سیاست گذاری مشخصی نداشتیم. این ابزارها زمانی به کار می آیند که ما سیاست و تکلیف دولت را در این خصوص روشن کنیم.

 

رئیس اتاق مشترک ایران و چین با بیان اینکه در شرایط فعلی که دولت در تمامی شئون صنایع و معادن و تجارت داخلی و خارجی دخالت دارد بهتر است وزارت صنعت از بازرگانی تفکیک شود و ما وزارتخانه های مجزایی داشته باشیم، گفت: اگر قرار باشد که اقتصاد آزادسازی شود و دولت به عنوان مجری و راهبر و ناظر عمل کند آنگاه کوچک سازی دولت و حذف وزارتخانه های زائد معنا پیدا می کند. ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صنعت یا تجمیع آن دو در یک وزارتخانه باعث شده که تاجر و صنعتگر با هم تضاد منافع پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد ما با عکس العمل اداره می شود و سیاست گذاری مشخصی نداریم، گفت: همین مسئله موجب نارضایتی مردم و فعالان اقتصادی شده است.

کد خبر 1189611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha