آغاز پویش حامیان احداث مسکن محرومین در گلستان

حسینی از آغاز پویش حامیان احداث مسکن محرومین با هدف کمک به محرومین در ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» امروز (یکشنبه 5 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: پویش حامیان مسکن محرومین در گلستان آغاز شده و در هفته های آینده با همکاری فرمانداران و بخشداران در شهرستان های گلستان اجرا می شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه مسکن محرومین برای اقشار دهک های پایین جامعه که از حداقل حقوق و درآمد برخوردار هستند و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند احداث می شود، افزود: این امکان وجود دارد که این اقشار در پرداخت اقساط بانکی خود دچار مشکل شوند.

 

وی ادامه داد: در این طرح از اقشار، صنوف و واحدهای تولیدی زیادی که در استان و شهرستان ها فعالیت دارند کمک گرفته می شود.

 

حسینی با اشاره به جزئیات این پویش، گفت: بخشی از اجرای این طرح به این شکل است که صاحبان مشاغل همچون؛ پزشکان، دندانپزشکان و دیگر صنوف اقساط ماهیانه برخی از محرومین را که قادر به پرداخت اقساط بانکی طرح مسکن محرومین نبوده را در چند سال پرداخت می کنند.

 

وی افزود: هر فرد به عنوان حامی می تواند از یک تا چند نفر در این بخش حمایت کند و خیرین نیز می توانند نقش بسزایی در اجرای این طرح در راستای تحقق اهداف دولت در تامین مسکن محرومین داشته باشند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی که در حوزه مصالح و وسایل مورد نیاز مسکن همچون درب و پنجره، آهن آلات، آجر و غیره هستند می توانند مصالح مورد نیاز یک تا چندین واحد مسکونی را برای تکمیل مسکن محرومین تقبل کنند.

 

وی اظهارامیدواری کرد: با همکاری همه دستگاه های اجرایی فرمانداران، خیرین و حامیان این طرح به خوبی اجرا و به عنوان الگویی در دیگر استان های کشور اجرا شود.

 

حسینی خاطرنشان کرد: این طرح از طریق حساب ۱۰۰ امام(ره) و ذیل شورای هماهنگی و برنامه ریزی حساب ۱۰۰ امام(ره) در راستای تقویت این حساب برای احداث و تکمیل مسکن محرومین اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه در کشور ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین در نظر گرفته شده سات، گفت: سهم گلستان در فاز نخست ساخت ۵۷۸ واحد مسکونی بوده که تاکنون برای همه این افراد پروانه ساخت صادر و تلاش می شود تا قبل فصل سرما به بانک ها معرفی و کار احداث آغاز شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: با پیگیری های انجام شده، به صورت متمم تعداد ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر در راستای این طرح به گلستان اختصاص داده شد که در مدت دو هفته تا ۲۰ روز آینده متقاضیان واقعی شناسایی و پرونده آنها تشکیل می شود تا بتوان اعتبارات این تعداد را جذب کرد.

 

وی، کمک بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان کشور در این طرح را پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۱۰ تن سیمان رایگان و دو هزارو ۲۰۰ کیلوگرم میلگرد رایگان و پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و تضامین زنجیره ای برای محرومین ساکن در روستاها اعلام کرد.

 

کد خبر 1189616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha