کاهش ۳۳ درصدی میانگین رسیدگی به پرونده ها در دادگستری جهرم

رستگار با اشاره به ورود بیش از ۳۸ هزار پرونده به دادگستری شهرستان جهرم، گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محسن رستگار»، امروز (یکشنبه۵تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت هفته قوه قضاییه، گفت: یاد و خاطره شهید بهشتی را گرامی می داریم و شهید بهشتی الگویی تمام عیار برای قضات، دستگاه قضایی و همه کارکنان و کارمندان این نهاد و دیگر ارگانهای انقلاب است.

رئیس دادگستری جهرم با اشاره به اینکه قوه قضاییه همانند آیت الله دکتر بهشتی مظلوم بوده و همچنان مظلوم می باشد چرا که در اطلاع رسانی بسیاری از موارد مجدودیت وجود دارد، افزود: در سال گذشته، هزار و ۱۴۲ مورد دادرسی زندانیان با دادگستری جهرم به صورت آنلاین برگزار شده است و در دوره تحولی یکی از اهداف، افزایش دادرسی های آنلاین در سطح شهرستان است.

وی عنوان کرد: ۹۹ درصد ابلاغ های دادگستری شهرستان جهرم در سال گذشته به صورت الکترونیکی به اصحاب دعوا ارسال شده است که طبیعتا کاهش خطا، تسریع در رسیدگی پرونده ها، کاهش هزینه ها و عدم اتلاف‌ وقت ارباب رجوع و … به دنبال خواهد داشت.

رستگار با اشاره به اینکه در راستای کم شدن هزینه های مردم بسیاری از خدمات دادگستری به صورت الکترونیکی از طریق اپلیکیشن «عدالت همراه» قابل انجام است، اظهار کرد: در مجموع بیش از ۳۸ هزار پرونده در سال ۱۴۰۰ وارد شعب دادگستری شهرستان جهرم شده است که این تعداد نسبت به سال ۹۹ با ۱۰ درصد افزایش همراه بوده است.

وی گفت: میانگین زمان رسیدگی پرونده ها در دادگستری شهرستان جهرم با ۳۳ درصد کاهش همراه بوده که این اتفاق با تلاش مظاعف همکاران صورت گرفته است.

رئیس دادگستری جهرم خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۶۸ هکتار اراضی ملی در سطح شهرستان جهرم به دولت بازگشته و به همین منظور دفتر ویژه ای برای پیگیری بحث رفع تصرف اراضی ملی، تغییر کاربری های و چاه های غیر مجاز و … در دادگستری جهرم راه اندازی شده است.

به گفته وی،با تقویت صلح و سازش در شورای حل اختلاف، تقویت مراکز مشاوره خانواده، تشکیل هیات های صلح مساجد، تقویت داوری، افتتاح دفتر حکمین و مصلحین قرآنی و … برای کاهش پرونده های ورودی به دادگستری تلاش می شود.

رستگار بیان کرد: سرقت، ضرب و جرح، توهین، تهدید، صدمه بدنی غیرعمدی، رانندگی بدون پروانه، افترا و نگهداری مواد مخدر به ترتیب بیشترین پرونده های ورودی به دادگستری شهرستان جهرم بوده است.

وی اظهار کرد: در جهت کاهش زندانیان ۴۹۷ مورد در سال ۱۴۰۰ جایگزین حبس در جهرم داشتیم و علاوه بر سیاست جایگزین حبس، در سال جاری پابند الکترونیک هم دنبال می کنیم.

 

کد خبر 1189636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha