۸۰ تُن کُلزا به مرکز خرید اتحادیه تعاون روستایی تحویل داده شد

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان گفت: با پایان برداشت کُلزا از اراضی زراعی این شهرستان طی چند روز اخیر تاکنون، ۸۰ تُن کُلزا به مرکز خرید اتحادیه تعاون روستایی تحویل داده شد.

«صادق شجاعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: تحویل محصول کُلزا دو شهرستان شیروان و فاروج به مرکز خرید اتحادیه تعاون روستایی از چند روز گذشته شروع شده که به دلیل اختلاف برداشت کشاورزان فعلا محصول را در انبار گذاشته و به تدریج تحویل می دهند.

 

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان عنوان کرد: کشاورزان این شهرستان به تصور اینکه قیمت کُلزا افزایش می یابد محصول خود را به تدریج تحویل مرکز خرید اتحادیه تعاون روستایی شیروان می دهند.

 

شجاعی با اشاره به پایان برداشت این محصول از اراضی شهرستان خاطرنشان کرد: همچنین برخی کشاورزان هم درصد کمی از کُلزا را جهت روغن گیری و مصرف خوراکی بازار نگه داشته اند، ولی تا دو هفته آینده حتما باید محصول خود را تحویل دهند زیرا که محصول رطوبت خود را از دست می دهد و وزن آن کم می شود.

 

وی با اشاره به سطح تولید پایین کُلزا در فاروج که باعث شده مدیریت آن به مرکز شیروان داده شود، اضافه کرد: طی چند روز اخیر از سطح 130 هکتار اراضی شیروان و 35 هکتار اراضی شهرستان فاروج، 80 تُن محصول تحویل اتحادیه تعاون روستایی شیروان شده است.

 

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود 200 تُن محصول از شیروان و 70 تُن از فاروج تحویل داده شود که مرکز مورد تایید گندم و کُلزا دو شهرستان شیروان و فاروج، یک مرکز انبار اتحادیه تعاون روستایی 1500 تُنی منطقه امیرآباد شیروان است.

 

مدیر اداره تعاون روستایی شیروان بیان کرد: روغن کُلزا مناسب و از کیفیت بالایی برخوردار است بنابراین، محصول باید در سرزمین هایی که منابع آبی مطمئن داشته باشند و احتیاج به مدیریت دقیق دارند، کشت شود.

 

از دانه کُلزا برای تهیه روغن و از کنجاله آن نیز برای تغذیه دام استفاده می شود. به گفته مسئولان جهاد کشاورزی شیروان میانگین تولید کُلزا در هر هکتار، دو تُن است که پیش بینی می شود امسال 308 تُن محصول از سطح اراضی شهرستان برداشت شود. قیمت هر کیلوگرم از این محصول، 230 هزار ریال است.

 

 

کد خبر 1189647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha