۳۵ امامزاده میزبان طرح نشاط معنوی در خراسان شمالی

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، از اجرای طرح «نشاط معنوی» در ۳۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان همزمان با ایام اوقات فراغت دانش آموزان خبر داد.

حجت الاسلام «علی اکبر صفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه همزمان با شروع تابستان و ایام اوقات فراغت دانش آموزان طرح «نشاط معنوی» در ۳۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان برنامه ریزی شده است، گفت: این طرح از یکم تیرماه تا ششم مردادماه، میزبان علاقه مندان است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، هدف از اجرای این طرح را غنی سازی اوقات فراغت تابستانی و تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان اعلام کرد و افزود: نوجوانان هشت تا 18 ساله می توانند از کلاس های این طرح بهره مند شوند.

حجت‌الاسلام صفری، کلاس‌های آموزشی این طرح را از جمله معارفی شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید نماز، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی توسط مبلغان و دانشجویان علوم قرآنی معرفی کرد.

وی همچنین اظهارکرد: آموزش مهارت‌های زندگی شامل مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مساله و تصمیم‌گیری و مدیریت استرس توسط مربیان سبک زندگی در این طرح پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در اجرای این طرح ۶ مبلغ دینی اعزامی از قم و ۱۵ مبلغ بومی با ما همکاری می کنند.

وی از جمله امامزادگان و اماکن مذهبی شاخص در اجرای این طرح را امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد، حمزه رضا(ع)، بقعه قبور سادات(ع) و نقی الهادی(ع) شیروان، امامزاده جعفر احمد(ع)، امامزاده جعفر کوشکی(ع)  و حمزه بن موسی(ع)  اسفراین و امامزاده جعفر(ع)  فاروج اعلام کرد.

 

خبرنگار: سمیرا نیستانی

 

کد خبر 1189664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha