ضبط ترتیل خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته کردستانی آغاز شد

ضبط ترتیل خوانی قرآن کریم طی مراسمی با حضور جمعی از قاریان ممتاز این استان و به همت حوزه هنری کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، کردستان، طی مراسمی و با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان  کار ضبط ترتیل خوانی قرآن کریم با حضور 11 نفر از قاریان برجسته و ممتاز این استان آغاز شد.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان صبح یکشنبه پنجم تیرماه در این مراسم اظهار کرد: بهره‌گیری از زبان هنر در راستای ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

 

امین مرادی با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید ارتباطی در راستای ترویج علوم قرآنی، عنوان کرد: استفاده از فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات جدید و نوین باید در اولویت قرار گیرد و در همین راستا ما با همکاری قاریان برجسته استان و با حمایت اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در این زمینه برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه حوزه هنری استان کردستان خود را متولی و مسئول هنر متعهد و انقلابی می داند، یادآور شد: در پروسه‌ای یک ماهه کار ضبط ترتیل خوانی کامل قرآن کریم توسط قاریان برتر و ممتاز استان به پایان می‌رسد و بعد از انجام کارهای تدوین، گرافیک و صحفه آرایی این اثر فاخر و دینی عرضه خواهد شد.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: خوشبختانه در حال حاضر زیرساخت‌های لازم از جمله استودیوی حرفه‌ای صدا و تصویر در حوزه هنری کردستان راه اندازی شده و انتظار می‌رود که با بهره‌برداری از این ظرفیت بتوانیم گام‌های مهمی در راستای کمک به اعتلای هنر دینی و انقلابی در کردستان داشته باشیم.

 

حوزه هنری در کردستان یکی از پایگاه‌های اصلی و جریان هنر انقلاب اسلامی است

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه این نشست پیوند حوزه هنری استان با علوم قرآنی را یک امر مبارک عنوان کرد و گفت: حوزه هنری در کردستان یکی از پایگاه های اصلی و جریان هنر انقلاب اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام برومند رازیانی ادامه داد: حوزه هنری خود را متعهد به حمایت و تقویت از هنر انقلاب اسلامی می‌داند و ورود این نهاد انقلابی به مباحث قرآنی و دینی می تواند دستاوردهای خوبی به دنبال داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مردم کردستان عشق و علاقه زیادی به علوم قرآنی دارند، یادآور شد: ما در کنار فعالان علوم قرآنی و حوزه هنری کردستان حضور داریم و از این اقدام قابل تقدیر به صورت ویژه حمایت می‌کنیم و انتظار داریم که بتوانیم در سایر بخش‌ها نیز آثار مناسبی را تولید و عرضه کنیم.

 

در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از قاریان شرکت کننده در مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع سنندج تقدیر شد و به صورت رسمی کار ضبط ترتیل خوانی کامل قرآن کریم توسط قاریان برجسته و ممتاز استان کردستان آغاز شد.

 

کار ضبط و انتشار ترتیل خوانی قرآن کریم به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و در استودیو مهر پردیس سینمایی بهمن سنندج انجام می‌شود.

کد خبر 1189677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha