ایده های نو باید مشکل گشای مردم باشد

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه باید حرف و ایده نویی برای مردم ارایه کنیم، گفت: ایده های نو باید مشکل گشای مردم باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مصدق، معاون اول قوه قضاییه در نخستین همایش ملی ایده های تحول آفرین ثبتی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از سازمان های تاثیرگذار در امور حاکمیتی محسوب می شود، گفت: بیش از یک قرن از تاسیس سازمان ثبت اسناد می گذرد و تاسیس این سازمان به سال 1290 هجری شمسی باز می گردد که از زمان تاسیس این سازمان تاکنون فراز و نشیبب های مختلفی را طی کرده است.

 

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: امروز آن اداره کوچک به سازمانی بزرگ برای ثبت اسناد و املاک در کشور تبدیل شده است و تحول در این سازمان نسبت به سایر نهادهای قوه قضاییه بیشتر است.

 

حجت الاسلام مصدق تصریح کرد: این سازمان به طور مستقیم با مردم سر و کار دارد و جزو سازمان های ستاد نبوده و در صف قرار دارد و در خط مقدم دستگاه قضا محسوب می شود.

 

وی ثبت اسناد و املاک، ثبت ازدواج و طلاق، اختراعات و مالکیت صنعتی و معنوی را از جمله تکالیف این سازمان برشمرد و گفت: در تمام این محورها سازمان ثبت اسناد و املاک به طور مستقیم پاسخگوی مردم است و باید باور کنیم که مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و ما باید در هر زمینه ای خدمتگزار آنها باشیم و به دنبال رضایت مندی آنها فعالیت کنیم.

 

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: انتظار ما از معاونت ها و سازمان های تابعه قوه قضاییه این است که مدیران حرف نویی برای گفتن داشته باشند تا مشکلات مردم حل شود.

 

وی با اشاره به اینکه گزارش سازمان ثبت اسناد و املاک بسیار موفقیت آمیز است، اظهار داشت: ما از ایده های نو استقبال می کنیم و گزارش اسناد حد نگاری نشان دهنده صیانت از منابع طبیعی و انفال است. امروز بخشی از کلاهبرداری ها در جامعه ناشی از معاملات با سند عادی است. این همایش می تواند ایده های نویی را برای جلوگیری از این امر در جامعه ارایه کند.

 

وی گفت: برای جلوگیری از کلاهبرداری ها نیازمند هوشمندسازی و الکترونیکی کردن اسناد هستیم و جای آن دارد تا فرآیندهای الکترونیکی و هوشمندسازی جای اسناد رسمی را بگیرد.

 

 

کد خبر 1189681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha