آبرسانی سیار به ۳۳۰ روستای استان با تانکر

علمدار با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی های پی در پی گفت: به ۳۳۰ روستای استان با تانکر آبرسانی سیار انجام می شود.

طبه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، جلال علمدار، سرپرست شرکت آبفا استان یزد همزمان با هفته صرفه جوبی در مصرف آب در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به کاهش میزان بارندگی و خشکسالی های پی در پی در استان گفت: متاسفانه به دلیل کمبود آب در روستاها با مشکل تامین آب مواجه هستیم که با این وجود ۳۳۰ روستای استان با تانکر آبرسانی سیار می شوند.

وی افزود: مصرف آب در استان ، تنها مختص به فصل تابستان نیست بلکه در طول سال باید رعایت شود  و متاسفانه در سال های اخیر نیز به دلیل این موج های خوشکسالی بایستی توجه بیشتری به آن داشته باشیم.

علمدار بیان کرد: کویری بودن استان یزد و همچنین کاهش نزولات آسمانی، تامین آب در استان را با مشکل مواجه کرده است که با صرفه جویی ۲۰ درصدی در بخش خانگی و صنعت می توان تنش آبی امسال را پشت سر گذاشت.

وی در ادامه به چندین راهکار ساده صرفه جویی در مصرف آب اشاره و افزود : با نصب سایبان بر روی کولر آبی ضمن برخورداری از هوای خنک تر ، ۱۰  تا ۲۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود و با استفاده از شیرهای اهرمی می توانیم تا ۲۵ درصد از میزان مصرف آب بکاهیم .

وی با بیان اینکه در حال حاضر با افت روزانه ۹۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه هستیم خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با این کم آبی مدیریت کردن تقاضا و مصرف است .

سرپرست شرکت آبفا استان یزد از شهروندان استان به دلیل مصرف صحیح آب قدردانی و از آن ها خواست تا با دقت بیشتر در مصرف آب شرب این شرکت را در راستای تامین آن یاری نمایند .

وی تصریح کرد: نام گذاری یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب به دلیل فرارسیدن فصل گرم سال  می باشد و با توجه به  استفاده از کولرهای آبی و افزایش میزان مصرف آب در این فصل ، مدیریت مصرف از اهمیت بیش تری برخوردار است.

کد خبر 1189705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha