فعالیت دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی منطقه ای مثبت است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خلاهایی که در حوزه دیپلماسی منطقه ای در کشور وجود داشته است، گفت: کاری که در دولت سیزدهم با محوریت رییس جمهور اتفاق می افتد، مثبت تلقی می شود.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سیاست منطقه ای دولت سیزدهم گفت: کاری که دولت سیزدهم با محوریت رییس جمهور شروع کرده است، بسیار مثبت تلقی می شود. در این حوزه خلاهایی بود که دولت سیزدهم در حال جبران آنهاست. این خلاها در حوزه دیپلماسی اقتصادی و مراودات منطقه ای با کشورهای همسایه بود که امیدواریم در فرصتی کوتاه جبران شوند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما قدرتمندترین کشور دنیا را در همسایگی و منطقه داریم و از بعد سیاسی موقعیت ژئوپولوتیکی و تجاری و اقتصادی می توانیم با گسترش مراودات با کشورهای همسایه فتح جدیدی را از روابط را تایید و تقویت کنیم.

 

وی تصریح کرد: گسترش روابط با همسایگان نه تنها برای جمهوری اسلامی ایران بلکه برای تمامی کشورهای منطقه سود و منفعت دارد. تحولاتی که در جنگ اوکراین و روسیه افتاد، نشان داد که کشورهای همسایه و منطقه باید بیشتر با هم همکاری کنند.

 

مالکی تاکید کرد: به مسئولان دیپلماسی کشور گفته ام که شما و دستگاه های دولتی باید همان کاری که رییس جمهور انجام می دهند، انجام دهید اما با آن فاصله دارید و باید سریع تر آن را جبران کنید. رییس جمهور در بحث بسترسازی و هموار کردن این مسیر به خوبی عمل کرده است دستگاه دیپلماسی و و سایر دستگاه های دولتی نیز باید در این حوزه سریع تر عمل کنند و از ظرفیت ها نیز بهترین استفاده شود. 

کد خبر 1189406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha