اجرای طرح «سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان» برای بیش از یک میلیون و ۵۰۰ نوآموز در کشور

طریفی حسینی گفت: طرح «سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان» برای یک میلیون و ۵۵۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید طریفی حسینی»، امروز (یکشنبه 5 تیر) در مراسم افتتاح طرح «سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان» در استان فارس که در دبستان «فروغی» ناحیه 2 شیراز برگزار شد، گفت: طرح «سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان» برای یک میلیون و 550  هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در کشور اجرا می شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در یک هزار و 200 پایگاه اولیه، 800 پایگاه تخصصی و 247 پایگاه سیار اجرا می شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای این سنجش ملی بیان کرد:  کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی و پرورشی از اهداف اصلی این طرح است از ویژگی های جسمی و روانی، نیازها، مشکلات و استعدادهای دانش آموزان در فرآیند سنجش اطلاعات لازم حاصل می شود و برای ارائه دقیق آموزشی و پرورشی متناسب با ویژگی ها و نیازهای آنها برنامه ریزی به انجام خواهد رسید.

طریفی حسینی تاکید کرد: تشخیص و مداخله به موقع در سنین طلایی رشد دانش آموزان و شناسایی گروه های هدف در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز از اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: یک میلیون و 670 هزار دانش آموز سال گذشته در کشور مورد سنجش قرار گرفتند که 150 هزار نفر نوآموزان پیش دبستانی بودند و از خانواده ها می خواهیم استرسی به فرزندان خود برای سنجش وارد نکنند تا ویژگی های دانش آموز و شرایط و نیازهایش را بشناسیم.

طریفی حسینی تصریح کرد: نوآموزانی که از عینک و سمعک استفاده می کنند در هنگام سنجش باید این موارد را حتما به پایگاه سلامت خود اطلاع دهند و عینک و سمعک را نیز همراه داشته باشند.

کد خبر 1189712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha