اهدای خون مسلمانان آلبانی برای کمک به کودکان تالاسمی

اقلیت های مسلمان در آلبانی با راه اندازی کمپین اهدای خون، به کودکان تالاسمی کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، اقلیت های اسلامی آلبانی کمپینی راه انداختند و در آن از مسلمانان و ساکنان شهر تیرانا خواستند برای کمک به کودکان تالاسمی خون اهدا کنند.

 

جمع گسترده ای از اعضای اقلیت های اسلامی و ساکنان تیرانا در این امر خیرخواهانه مشارکت کردند و با حضور در مراکز اعطای خون به کودکان نیازمند و بیماران تالاسمی خون اهدا کردند.

 

اقلیت های اسلامی آلبانی ماه می گذشته در مساجد تیرانا این کمیپن را آغاز کردند و این اقدام موفقیت آمیز بود و به کودکان تلاسمی کمک شد.

 

تالاسمی، یکی از بیماری هایی است که بیشترین شیوع را در آلبانی به ویژه میان کودکان دارد و بیمارستان ها به صورت مداوم برای معالجه بیماران به خون نیاز دارند.

 

بیماری تالاسمی شایع ‌ترین اختلال ژنتیکی تک ژنی با توارث اتوزومی مغلوب می‌باشد که از والدین به فرزندان منتقل می‌ شود. تالاسمی ناشی از جهش در DNA ژن‌هایی است که هموگلوبین تولید می‌کنند و سبب کاهش تولید هموگلوبین در بدن می‌شود. هموگلوبین پروتئینی در گلبول‌های قرمز خون می ‌باشد که اکسیژن را از ریه‌ها به بخش‌های مختلف بدن حمل می‌کند. دو نوع اصلی تالاسمی وجود دارد، تالاسمی آلفا و تالاسمی بتا. شدت تالاسمی آلفا و بتا بستگی به این دارد که چه تعداد از چهار ژن برای آلفا گلوبین یا دو ژن برای بتاگلوبین وجود ندارد.

کد خبر 1189741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha