خراسان جنوبی آماده میزبانی از رئیس جمهور/۳۸ مصوبه در خراسان جنوبی اجرایی شد

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی آماده میزبانی از رئیس جمهور در دور دوم سفرها است، گفت: در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی یکصد مصوبه داشتیم که از این تعداد ۳۸ مصوبه تاکنون اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «جواد قناعت» صبح امروز (5 تیر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق شنیده ها دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور تیر یا مرداد آغاز خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: به دنبال این هستیم تا خراسان جنوبی اولین یا دومین استان میزبان رئیس جمهور در دور دوم سفرها باشد به این دلیل که زودتر می توانیم از اعتبارات مصوبات برخوردار شویم و مصوبات را تحقق بخشیم و این آمادگی را داریم تا میزبان سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی باشیم.

 

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: در دور اول سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی یکصد مصوبه داشتیم که از این تعداد 38 مورد آن اجرایی شده است و تلاش می کنیم تا تمامی مصوبات قبل از بازه زمانی سه ساله تعیین شده به بهره برداری برسند.

 

قناعت با اشاره به سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به خراسان جنوبی عنوان کرد: در راستای اجرای این سفر شاهد افزوده شدن اعتباری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان به 6 هزار میلیارد تومان اول اعتبارات سفر بودیم و از این میزان هزار میلیارد تومان تاکنون به خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری یکصد کیلومتر از جاده های استان دوبانده می شوند، ادامه داد: 450 کیلومتر دیگر از جاده های استان طی سال های 1402 و 1403 دوبانده خواهند شد.

 

وی در خصوص راه آهن بیرجند-قاین- یونسی گفت: این پروژه یکی از اولویت های خراسان جنوبی است که در سفر رئیس جمهور به استان پرداخته شد و 2 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار طی این سفر برای این پروژه در نظر گرفته شد و اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات کنسرسیوم بانکی متشکل از 6 بانک تأمین خواهد شد.

 

قناعت با بیان اینکه بحث انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به خراسان جنوبی به صورت جدی پیگیری می شود، افزود: انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است و انتقال آب از دریای عمان که تا سیستان و بلوچستان برای رسیدن به خراسان جنوبی نیازمند یک مصوبه ویژه است.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: خراسان جنوبی از جمله استان هایی است که در جریان اجرای طرح جراحی اقتصادی و تأمین کالاهای اساسی با مشکل خاصی مواجه نشده است.

کد خبر 1189777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha