نقش مساجد در احیای جهاد سازندگی بی‌نظیر است

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه نقش مساجد در احیای جهاد سازندگی بی‌نظیر است، گفت: خدمت اهالی مساجد به سیل زدگان و زلزله‌زدگان حرکت در مسیر سازندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محسن موسوی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اهالی مسجد النبی (ص) (واقع در تهران، خیابان شهید آیت، میدان نبوت) در خدمت به گروه های مختلف مردم همیشه پیشگام بوده اند، اظهار کرد: خدمت به نیازمندان با توزیع بسته های ارزاق و پوشاک و گاهی هدایای نقدی، و کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان در نقاط مختلف کشور در همین راستا انجام گرفته است. خدمت ما در سطح شهر تهران به منطقه نارمک محدود نمی شود بلکه حاشیه شهر را نیز دربرمی گیرد.

 

امام جماعت مسجد النبی (ص) با اشاره به تلاش دولت برای احیا و توسعه جهاد سازندگی، افزود: نقش مساجد در احیای جهاد سازندگی بی نظیر است. همین مواردی که درباره تلاش اهالی این مسجد درباره خدمت به سیل زدگان و زلزله زدگان عرض کردم، حرکت در مسیر احیای سازندگی است.

 

وی اضافه کرد: مساجد در اوایل انقلاب نیز نقش اصلی را در فعالیت های سازندگی در سراسر کشور داشتند و امروزه نیز دولت باید از مسجدی ها برای احیای جهاد استفاده کند. متاسفانه، بسیاری از کارهایی که با همکاری مردم می تواند به بهترین شکل در کشور انجام شود، به مرور زمان توسط دولت انجام شد و به این شکل نقش مردم در اداره روستاها و محلات شهری کاهش یافت.

 

موسوی تاکید کرد: گروه های جهادی مساجد بهترین شکل از جهاد سازندگی هستند زیرا این گروه ها با اتکای تمام و کمال به مردم و به دور از هرگونه وابستگی به دولت، به نیازمندان در نقاط مختلف کشور کمک می کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه که مقام معظم رهبری بارها بر واسپاری امور به مردم تاکید دارند دولت می تواند با الگوگیری از کارهای خیر مسجدی، جهاد سازندگی را فراگیرتر کند.

کد خبر 1189794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha