ارکان دانشگاه‌ها جهت سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها وظیفه سنگینی بر دوش دارند

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، به رسالت ارکان دانشگاه‌ها جهت سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ارکان دانشگاه‌ها باید در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها به وظایف خود آشنا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، امروز(5تیر)، در مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانه دانشگاهیان استان لرستان با بیان اینکه  تعارض علم و دین و یا عقل و ایمان مطلبی است که سابقه و پیشینه دیرینه‌ای دارد، اظهار داشت:  این تعارض‌ها  بستگی به نوع تعاملات در ایامی که کلیسا حاکمیت داشت و تفدیش عقاید یکی از برنامه هایشان بود و با بسیاری از دانشمندان برخورد قهریه داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: وقتی در دین اسلام خداوند در سوره انفعال می فرماید بدترین جنبنده کسانی هستند که تعقل ندارند و نمی اندیشند بنابراین در دین اسلام عقل و ایمان، علم و دین  همراه با هم هستند و جهت‌گیری الهی در تدریس بر اساس این موارد است.

 

وی با بیان اینکه جهت تدریس الهی الگوهای روشن و بارزی همچون شهید دکتر  چمران داریم که نماد عقل و ایمان، علم و دین بود، عنوان کرد: در بهترین مرکز علمی دنیا فارغ التحصیل شد ولی رفاه و ادامه تحصیل در این کشور ها رها و به مصر و لبنان آمد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: استاد بسیجی استادی است که با انگیزه خدایی و ایمان صادقانه در راه جهاد علمی و مسیر عدالت‌خواهی حضوری عالمانه و هوشمندانه  دارد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث عقل و ایمان، علم و دین ، پیشرفت و فرهنگ با یکدیگر ارتباط دارد.

 

امام جمعه خرم اباد با بیان اینکه جهان امروز در حال اختراعات و اکتشافات، رفاه و آسایش است، عنوان داشت: چنانچه  بستر سازی فرهنگی در این زمینه انجام نشود  سبب تباهی  جهان می‌شوند به گونه‌ای که علم و پیشرفت در اختیار زورگویان قرار می‌گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: در دانشگاه باید کادر سازی انجام شود که علم و دین، عقل و ایمان، پیشرفت و ارتقاء فرهنگی و دینی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

 

وی با بیان اینکه ارکان دانشگاه‌ها باید در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها به وظایف خود آشنا باشند، اظهار داشت: در دانشگاه‌ها  وقتی کسی در دانشگاه  می خواهد منصوب شود ابتدا به وظایفی که در سند اسلامی شدن دانشگاه بر عهده او آمده است مطالعه کند که آیا توانایی چنین مسئولیتی دارد.

 

حجت الاسلام شاهرخی افزود: اگر در دانشگاه‌ها سرگرم مسائل روزمره شویم سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تنها به یک مجموعه کتبی تبدیل می‌شود و هیچ‌گونه اقدامی صورت نمی‌گیرد.

 

وی بیان کرد: در دانشگاه‌ها باید اساتیدی جذب شوند که همراه با سند اسلامی شدن دانشگاه ها باشند و به این سند اعتقاد داشته باشند.

 

حجت الاسلام شاهرخی  به ضرورت پیوند ارکان دانشگاه‌ با تشکل‌های اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: در مجموعه دانشگاه‌ها باید نقدها را با تواضع، فروتنی و تحمل پذیرفت و برای منتقدان برنامه‌های مختلف جذب داشته باشیم زیرا دشمنان به دنبال اینگونه شکاف‌ها هستند.

کد خبر 1189795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha