پروژه تامین آب شهرک صنعتی شیراز تا دهه فجر به بهره برداری می رسد

هاشمی گفت: یکی از مشکلات اصلی شهرک صنعتی شیراز آب بود که پروژه ۴۰ لیتر بر ثانیه برای این شهرک صنعتی آب تامین شده که تا دهه فجر به بهره ‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید مصطفی هاشمی»، امروز (یکشنبه 5 تیر) در جلسه مدیران پاسخگو که در استانداری فارس برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات اصلی شهرک صنعتی شیراز آب بود که پروژه 40 لیتر بر ثانیه برای این شهرک صنعتی آب تامین شده که تا دهه فجر به بهره ‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: تامین پساب برای شهرک شیراز نیز قرارداد در حال آماده شدن است و شهرک شیراز اراضی کمی دارد که به دنبال توسعه آن هستیم.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌ های شهرک های صنعتی مانند سروستان و بیضا که شماره 2 به حساب می آیند آن پیگیری می شود تا منجر به نتیجه شود و در حوزه شهرک های صنعتی استان 12 قرارداد با 20 میلیارد منعقد شده و هشت پروژه با چهار میلیارد به بهره برداری رسیده است.

هاشمی اعلام کرد: مجوز 88 واحد صنعتی صادر شده و 60 درصد از واحدهای شهرک های صنعتی استان مربوط به شیراز است که برنامه داریم هفته ای یک روز مستقیم و رو در رو با واحدهای صنعتی دیدار داشته باشیم.

وی ادامه داد: در خصوص پساب، ۱۵۰ لیتر بر ثانیه برای سروستان 2 پیگیری جدی داشتیم و قرار شد تا هفته آینده مدل های پیشنهادی سرمایه گذاری را ارائه دهند و تا دهه مبارک فجر خط آب بهره برداری خواهد شد.

هاشمی اضافه کرد: برای تامین اراضی واحدهای صنعتی دنبال جذب و 10 مورد شهرک خصوصی در استان درخواست داشتیم که 2 جواز صادر شده که یکی در مجاور شهرک صنعتی شیراز است.

وی گفت: با توجه به شعار سال در حمایت از تولید دانش ‌بنیان است در این زمینه کار خوبی انجام شده است و تفاهم نامه خوبی با دانشگاه علوم پزشکی و پارک و پردیس شرکت های دانش بنیان امضا کردیم که با شرکت های دانش بنیان همکاری بیشتری داشته باشیم.

هاشمی افزود: 2 بلوک از شیراز بدون طی تشریفات مزایده به واحدهای دانش بنیان اختصاص داده شد وحمایت از صنایع کوچک نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: 16 واحد صنعتی در استان از ابتدای امسال به چرخه تولید بازگردانده شده اند و 2 خوشه گیاهان دارویی و مسقطی لار را فعال کرده و برای 2 خوشه منبت آباده و حلوای ارده زرقان، زمینه و مقدمات لازم فراهم شده است.

کد خبر 1189864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha