اجرای طرح مسکن ملی در بافت های فرسوده شیراز بهترین فرصت برای بازآفرینی شهری است

هاجری گفت: طرح مسکن ملی در بافت های فرسوده با تسهیلات ویژه معافیت ساخت و ساز و وام ۴۰۰ میلیون تومانی در کلانشهر شیراز، بهترین فرصت برای احیا، بازسازی و بازآفرینی شهری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا هاجری»، امروز (یکشنبه 5 تیر) در شصت و ششمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای استفاده رایگان یا نیم بهای سالمندان، ایثارگران، خبرنگاران، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، دانشجویان و دانش آموزان، کارت ویژه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و اماکن تاریخی از طریق شهرداری شیراز باید صادر شود و تاکنون عملا اقدامی در این مورد نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: سازمان خدمات شهری شهرداری شیراز برای تکریم و حفظ منزلت سالمندان در بوستان ها باید به فضایی تابستانه و زمستانه بپردازد.

وی اضافه کرد: طرح مسکن ملی در بافت های فرسوده با تسهیلات ویژه معافیت ساخت و ساز و وام 400 میلیون تومانی در کلانشهر شیراز، بهترین فرصت برای احیا، بازسازی و بازآفرینی شهری است.

هاجری  با اشاره به مصوبه رسمی و قانونی خط دوم متروی جدید از میانرود تا میدان آزادی و سپس تا کلبه سعدی گفت: این خط به صورت ناقص اجرا شده و تراموا نیز شعاری است که عملیاتی نمی شود زیرا ابتدا باید زیرساخت های گردشگری را تکمیل کنیم اما در مسیر قطار شهری حوزه آرامگاه حافظ، سعدی و دروازه قرآن و باغ های دلگشا و جهان نما حذف شده است.

وی تاکید کرد: جدایی دانشکده زبان و ادبیات فارسی شیراز پس از 70 سال همجواری با تربت پاک حافظ، پیشینه و هویت شهر ادبی شیراز را زیر سوال می برد و به بهانه کمبود جا و امکانات رفاهی نمی توان یک هویت نهادینه شده را جا بجا کرد.

کد خبر 1189868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha