دستگاه‌های اجرایی موظف به تبعیت از قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند

سروستانی گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف به تبعیت از قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند و اجرایی شدن شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی این دستگاه‌ها ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «کهزاد سروستانی» امروز (یکشنبه ۵ تیر) در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اندیمشک که با حضور رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران ایشان و تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: ما باید بتوانیم خدمتگزارانی صدیق برای نظام جمهوری اسلامی ایران و این ملت شریف باشیم و در راه اعتلای این نظام مقدس گام برداریم.

 

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان افزود: خداوند متعال اقامه نماز، توجه به نیازمندان و محرومان، امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان مأموریت‌های اصلی و اساسی دین مبین اسلام بر گردن کسانی گذاشته که دارای موقعیت، جایگاه، پست و مقام هستند.

 

وی اذعان کرد: رسالت همه انبیای الهی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده و مأموریت مشترک آنها نیز دعوت به یکتاپرستی و خداپرستی و دوری از ظلم، ستم و ستمگری به شمار می‌رفته که این رسالت بزرگ الهی را سرلوحه کار خود قرار دادند.

 

سروستانی با بیان اينکه حضرت سیدالشهدا (ع) به عنوان اُسوه و الگوی ما، فلسفه قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر قرار داد تصریح کرد: ائمه اطهار (ع) در راه خداوند سبحان و احیای ارزش‌های الهی، جان خود را فدا کردند.

 

وی با اشاره به اینکه نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشیم ابراز کرد: امروز یکی از معضلات مهم جامعه ما، بی‌تفاوتی است و باید بدانیم که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک تکلیف فردی و دینی محسوب می‌شود.

 

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ۲ واجب فراموش شده الهی نام برده‌اند عنوان کرد: تهاجم فرهنگی که یکی از ابزارهای دشمنان دین مبین اسلام است، توجه به آن در اوایل دهه هفتاد مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته بود.

 

وی به قانون حمایت از آمران به معروف اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس بند (پ) ماده ۲۰ قانون مجازات اسلامی، برای افرادی که مانع از اجرای امر به معروف و نهی از منکر می‌شوند، مجازات تعیین شده است.

 

سروستانی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به تبعیت از قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند و اجرایی شدن شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی این دستگاه‌ها ضرورت دارد.

 

وی ابراز کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان اندیمشک که بالای ۱۵ نیرو و پرسنل دارند، باید شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل دهند و دیگر دستگاه‌ها که زیر ۱۵ نفر هستند، لازم است فردی را به عنوان رابط به ستاد شهرستان معرفی کنند و برای تمامی دستگاه‌های اجرایی، سامانه ارزیابی عملکردی پیش‌بینی کرده‌ایم.

 

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در ادامه به بیان مطالبی در رابطه با قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی، تکریم ارباب رجوع و همچنین قرارگاه ۲۱ تیر در جهت تبیین شاخصه‌های عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی پرداخت.

 

کد خبر 1189876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha