برگزاری آموزش های رایگان فرهنگی و هنری در مساجد گیلان

ثقتی اجرای برنامه آموزش رایگان در حوزه فرهنگ و هنر و در بستر مساجد گیلان را خواستار شد و گفت: فعالیت در حوزه مساجد شعار ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (یکشنبه، ۵ تیر) در مراسم معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود اظهار داشت: تقویت رابطه هنرمندان، اهالی فرهنگ و رسانه با اداره ارشاد اصل و هدفی است که در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عدالت محوری و مردمی بودن را رویه دولت سیزدهم دانست و عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست تمرکززدایی را در دستور خود قرار داده و ما هم همین هدف را در استان گیلان دنبال می‌کنیم.

 

ثقتی با تاکید بر این شعار که گیلان فقط رشت نیست اضافه کرد: با اصل تمرکززدایی، بودجه‌ها و اعتبارات را به سمت شهرستانهای استان گیلان خواهیم کشاند تا با عدالت در توزیع منابع به خوبی محقق شود.

 

وی اضافه کرد: رویداد مشق نور بیست سال بود که در رشت برگزار می‌شد اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در راستای تمرکززدایی امسال این رویداد را در ۶ شهرستان برگزار کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ابراز داشت: هفته فرهنگ و هنر سالها بود که در شهر رشت برگزار می‌شد اما با تدبیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان زمینه لازم را طوری فراهم کردیم تا این هفته در ۱۷ شهرستان برگزار گردد که اولین آن در شهرستان آستانه اشرفیه خواهد بود.

 

ثقتی برگزاری هفته فرهنگ و هنر در شهرستان لنگرود به شکل فاخر و در سطح ملی را هم مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: ۹۵۲ کانون فرهنگی و هنری دارای مجوز در گیلان وجود دارد بنابراین مسجد محوری را از دیگر اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دادیم.

 

وی اذعان کرد: فعالیت در حوزه مساجد شعار ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است و درصددیم طوری زمینه سازی کنیم که کانونهای فرهنگی و هنری به جایگاه اصلی خود برگردند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اجرای برنامه آموزش رایگان در حوزه فرهنگ و هنر و در بستر مساجد گیلان را خواستار شد و تصریح کرد: از زحمات مدیر قبلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود تشکر می‌کنیم و امیدواریم با حضور رئیس جدید اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر این خطه به وقوع بپیوندد. 

 

ثقتی ابراز داشت: تعامل نزدیکتر و بدون واسطه با مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای عملکرد دولت سیزدهم باعث ایجاد همگرایی، اتحاد و انسجام لازم بین هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه با متولیان امر می‌شود.

 

* آسیب‌های جامعه امروز ناشی از غفلت از فرهنگ است

«محمد رضا جلالی»  هم در این جلسه پررنگ تر کردن فعالیت‌های مسجد محوری را خواستار شد و گفت: آینده سازی امری است که ما باید آن را برای مردم ترسیم کنیم و اگر به این امر عنایت نداشته باشیم به اهداف عصر ظهور دست پیدا نخواهیم کرد.

 

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه باید از نخبگان متعهد و انقلابی در حوزه‌های فرهنگی و هنری استفاده شود اضافه کرد: بسیاری از آسیب‌ها و مشکلاتی که هم‌اینک در جامعه وجود دارد ریشه آنها غفلت در امورات فرهنگی است.

 

وی افزایش امید و نشان دادن زیبایی‌های عصر ظهور به جوانان و نوجوانان را مهمترین رسالت امروز اهالی فرهنگ و هنر قلمداد نمود و خاطرنشان کرد: کمک و حمایت بیشتر از شهرستانها در حوزه فرهنگ و هنر خواسته‌ای است که آن را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انتظار داریم.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در این جلسه کمال عباس نژاد به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود معرفی شد.
 

کد خبر 1189909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha