حمایت از اجاره نشینان مرزهای انسان دوستی را در نوردید

تشکیل پویش مردمی «نه به گرانی اجاره بها مسکن« در استان اصفهان برای حمایت از اجاره نشینان مرزهای انسان دوستی را درنوردید.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: مسکن جز نیازهای مهم و دغدغه های زندگی بشر از دیر باز تاکنون به حساب می آید تا از آن برای استراحت و آرامش استفاده کند.

داشتن خانه جز دارایی های خوب و از اسباب آرامش به حساب می آید و در برنامه شخصی همه تامین آن مورد توجه بوده و هر کس در سطح خود از این تلاش دریغ نکرده است.

 

مالیک منزل برای همه امکان پذیر نبوده و به همین دلیل آنان از اجاره نشینی برای ماوا و مکان زندگی استفاده می کنند که از این جهت افراد دارای تمکن و ساختمان، این بنای خود را با دریافت مبلغ ماهیانه و یا پول در قالب رهن به دیگران برای مدت معین واگذار می کنند.

افزایش بها ساخت خانه به سبب رشد قیمت مصالح تامین مسکن را سخت کرده و بعضی از داشتن این نعمت بی بهره مانده اند و شرایط ساخت و ساز در این وضع فعلی در رکود قرار گرفته و متولیان امر باید برای آن تلاش کنند.

با این وجود اجاره نشینی جایگزین خرید و ساخت خانه در سال های اخیر شده و بسیاری به این سو رفته اند و البته  افزایش قیمت ها بر اجاره بها اثر گذاشته و این هم معضلی دیگر است.

 

اجازه خانه هایی که به قیمت های نجومی رسیده و برخی قادر به تامین آن نیستند و دل نگرانی و ناراحتی ها موجب بروز احساس ناراحت کننده ای شده و باید برای آن همه به میدان بیایند.

انسان دوستی و کمک به حل مشکل مردم حد و‌مرز ندارد و در حوزه های مختلف مصداق پیدا می کند که نمونه بارز آن امروز در حوزه مسکن ایجاد شده است.

 

مدیریت هزینه ها و عدم افزایش اجاره بها و مبلغ رهن مسکن از جمله کارهایی است که مالکین خانه در این خصوص می توانند انجام دهند.

 

پویش مردمی در اصفهان برای حمایت از اجاره نشینان

 

تشکیل پویش مردمی «نه به گرانی اجاره بها مسکن«  در استان اصفهان برای حمایت از اجاره نشینان مرزهای انسان دوستی را درنوردید و صاحبان منزل به جای افزایش قیمت در شرایط سخت اقتصادی با مستاجران خود همراه شدند.

این همکاری و تعامل در استان اصفهان شکل گرفته و امروز شاهد اتفاق خوبی بین بعضی از مالکان خانه و مستاجران شده و بدون اینکه بخواهند قیمت خانه را برای ساکن آن افزایش دهند، قرار داد را تمدید کرده اند.

 

این افراد خیر اندیش بهای این کار خود را ذخیره ای برای خانه آخرت و تمدن و فرهنگ انسانی و اسلامی بیان کردند که قطعا در دنیا نیز خیر می برند.

 

دوری از نگاه مالی به ابعاد مختلف زندگی

 

در بسیاری از شرایط به انسان دوستی اشاره داریم ولی برای آن کاری نمی کنیم.افزایش اجاره بها و مال اندوزی شاید برای رفع نیازها شخصی موثر باشد اما این‌موضوع در نگاه جمعی و اجتماعی کارگشا نیست.

پیوستن‌صاحبان ملک به پویش «نه به گرانی اجاره بها مسکن«  نمونه ای از این است که زندگی را جمعی ببینیم و مصداق بارزی از شعر معروف «بنی آدم اعضای یک پیکرند« خواهد شد چرا که مالکان و خود را در جای اجاره نشینان قرار دادند.

کد خبر 1189935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha