قرارگاه حقوق عامه در قزوین راه اندازی می شود

رجبی گفت: به زودی قرارگاه حقوق عامه را در حوزه های مختلف در قزوین راه اندازی می کنیم تا مطالبه گری به صورت منطقی پیگیری و پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، «حسین رجبی» در نشست هم‌اندیشی و تجلیل از فعالان حوزه پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه استان بیان کرد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب، جنگ را تحمیل و بعد از آن جنگ سرد، نرم و اقتصادی را شروع کرد و حالا هم استراتژی دشمن مأیوس سازی است و هرچقدر در حوزه حقوق عامه کار کنیم و امیدسازی کنیم، دشمنان شکست خواهند خورد و باید با کار و تلاش و خدمت صادقانه به مردم این نقشه دشمنان را خنثی کنیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: بدون تردید توجه جدی به حقوق عامه موجب اعتماد سازی و رضایت مندی می شود، بنابراین همه باید در این خصوص گام های موثر بردارند.

 

وی افزود: یکی از مصادیق نقض حقوق عامه تخریب باغستان سنتی قزوین است و نگاه دادستانی مرکز استان در دوره جدید مقابله جدی با تخریب‌کنندگان باغستان است و باید مصوبات کارگروه‌های مرتبط با باغستان ضمانت اجرایی قوی داشته باشد.

 

رجبی تصریح کرد: در زمان مسئولیت در دادستانی تاکستان صدها دستگاه موتورسیکلت شهروندان توقیف شده و در پارکینگ ها خاک می خورد که دستور آزادسازی همه آنها صادر شد و این وسایل نقلیه که ابزار اشتغال مردم منطقه بود در اختیار مردم قرار گرفت و توانست حقوق آنها را احیا کرده و رضایت مردم را موجب شود که نمونه های اینگونه در جامعه به وفور دیده می شود.

 

وی اعلام کرد: از همه فعالان عرصه های اجتماعی و خبرنگاران انتظار داریم هر گونه تضییع حقوق عامه را به دادستانی گزارش کنند تا پیگیری آنها به سرعت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گیرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به ضرورت بازاجتماعی کردن معتادان گفت: اعتقاد داریم در کنار کمپ های ترک اعتیاد باید کارگاههای اشتغال ایجاد کنیم تا کسانی که بهبود یافته اند بتوانند مشغول کار شده و شرایط بازگشت آنها به جامعه مهیا شود و خانواده های آنها هم از مشکلات معیشتی خارج شوند.

 

وی تصریح کرد: مصادیق ترک فعل در مدیریت ها را آماده کرده ایم که به زودی به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود و هیچ مماشاتی با متخلفان این عرصه نخواهیم داشت و ترک فعل هیچ مدیری را در حوزه حقوق عامه نخواهیم پذیرفت.

 

رجبی در خصوص موضوع پلمب یکی از برج های تجاری قزوین و به خطر افتادن معیشت صدها خانواده هم اظهار کرد: حفظ سلامت مردم از حقوق عامه است و باید تلاش کنیم ساختمان های ناایمن رفع عیب شوند و قطع یقین موضوع کسب و کار و معیشت مردم برای ما اهمیت دارد و به همین خاطر رفع عیب ساختمان های ناایمن را با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا ضمن سرعت بخشیدن به رفع عیب های اعلام شده حقوق مالکان و مستاجران این برج ها هم تضییع نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: به زودی قرارگاه حقوق عامه را در حوزه های مختلف در قزوین راه اندازی می کنیم تا مطالبه گری به صورت منطقی پیگیری و پاسخ داده شود.

 

کد خبر 1189974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha