نیروگاه سیکل ترکیبی سهم بسزایی در تولید برق کشور دارد

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به عنوان بزرگترین نیروگاه شمال شرق کشور سهم بسزایی در تولید برق کشور دارد.

«سیدرضا مرجان زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به عنوان بزرگترین نیروگاه شمال شرق کشور سهم بسزایی در تولید برق کشور دارد و از نظر بزرگی بعد از نیروگاه دماوند تهران و نکا در شمال، سومین نیروگاه بزرگ کشور است.

 

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان عنوان کرد: این نیروگاه یکی از نیروگاه های تابعه شرکت مدیریت تولید نیروگاه های گازی خراسان از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۱۴۳۴ مگاوات است.

 

مرجان زاده خاطرنشان کرد: برق تولیدی این نیروگاه از طریق پست ۴۰۰ کیلوولت به شبکه سراسری متصل می شود.

 

وی افزود: طی سه ماهه امسال، بیش از یک میلیون و 700 هزار مگاوات به شبکه سراسری برق کشور توسط نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان تحویل داده شد و رشد آمادگی حدود 12 درصدی نیروگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز تحقق یافته است در حالی که این مدت یکی از واحدها به مدت 50 روز تحت عملیات تعمیرات اساسی قرار داشته است.

 

وی اضافه کرد: نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان واقع در استان خراسان‌شمالی شامل ۶ واحد گازی و سه واحد بخار است که از ابتدای مهرماه سال 99 مدیریت آن به شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت واگذار شده است.

 

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان بیان کرد: هم اینک ۹ واحد این نیروگاه متناسب با نیاز می تواند در مدار تولید انرژی برق قرار گیرد و نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هزار و ۴۳۴ مگاوات برق تولید می کند که بیش از چهار برابر مصرف برق استان است.

 

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع شده است.

کد خبر 1190024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha