ثبت بیش از ۳۹ هزار تردد در جاده های ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۹ هزار و ۶۴۱ تردد در سطح جاده‌های استان انجام شده است.

«سیدزاهدین چشمه‌خاور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: استان ایلام یکی از پر ترددترین مسیر‌های حمل و نقل جاده‌ای و مسافری کشور است که اوج این تردد در ایام اربعین و در مسیر مرز بین المللی مهران است.
 
 
 
وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۳۹ هزار و ۶۴۱ سفر در سطح جاده‌های استان انجام شده که به لحاظ آماری ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود داشته است.
 
 
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: تعداد ۲۵۰ هزار و ۱۳۳ مسافر از جاده‌های استان تردد داشته که نسبت به مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش صورت گرفته است.
 
 
 
چشمه خاور یادآور شد: بیش از ۱۱ میلیون وسیله نقلیه سبک از محور‌های مواصلاتی استان تردد کرده که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش وجود داشته است.
 
 
 
وی ادامه داد: بیش از یک میلیون وسیله نقلیه سنگین در مسیر‌های جاده‌ای استان تردد داشته که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش صورت گرفته است.
 
 
 
پرترددترین محور‌های استان به ترتیب مربوط به مسیر ایلام-چوار (بیش از ۶۵۰ هزار)، ایوان-اسلام آباد (بیش از ۵۵۰ هزار) و ایوان-چوار (بیش از ۵۰۰ هزار) مورد بوده است.
 
 
 
استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام، دارای ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.
کد خبر 1190035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha