باید ماهیت و چهره پلید آمریکا مدام در ذهن جاری باشد تا دچار فریب نشویم

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر ماهیت آمریکا روشن نشود، ممکن است تحت نفوذ و یا سیطره آمریکا قرار بگیریم و باید ماهیت و چهره پلید آمریکا مدام در ذهن جاری باشد تا دچار فریب نشویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام «موسی غضنفرآبادی» رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه (6 تیرماه) در مراسم محوری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در مسجد انقلاب بجنورد به فلسفه تشکیل سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: پس از اینکه در جنگ جهانی دوم بیش از 24 میلیون نظامی و بیش از 50 میلیون غیرنظامی کشته شدند، سازمان ملل متحد برای جلوگیری از تکرار این تراژدی و حادثه غمبار تشکیل شد.

 

نماینده مردم شهرستان های شرق استان کرمان شامل بم، نرماشیر، فهرج و ریگان در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف از تشکیل این سازمان حفظ امنیت و صلح جهانی و گسترش روابط دوستانه بین دولت ها و ایجاد همکاری در عملکرد ملت ها عنوان شد که در ماده (1) منشور سازمان ملل ذکر شده است.

 

وی با بیان اینکه سازمان ملل، معروف ترین، قدرتمندترین و بزرگترین سازمان دولتی در سطح بین المللی است که تقریبا همه کشورها عضو آن هستند، اظهارکرد: در ماده (2) منشور سازمان ملل بر تساوی حاکمیت همه اعضا تأکید شده به این معنی که همه کشورها حق حاکمیت مساوی دارند و هیچ کشوری بر دیگری برتری ندارد.

 

حجت الاسلام غضنفرآبادی ادامه داد: از همان آغاز تشکیل این سازمان تا زمانی که شوروی فروپاشید، آمریکا خود را یکه تاز میدان می دید و تا الان هم که یکه تاز پیش می رود ولی اینکه چرا آمریکا خود را مدعی حقوق بشر می داند باید در دو سطح داخلی و بین المللی مورد بررسی قرار داد.

 

وی در بررسی سطح داخلی کشور آمریکا با بیان اینکه عمدتا این کشور جمهوری خشنی برقرار کرده و برخوردهای پلیس با شهروندان، گویای شرایط حاکم در این کشور است، افزود: در صورتی آمریکا ایران را متهم به اجرای احکام اسلامی و رعایت نکردن حقوق بشر می کند که خود با اعدام صندلی الکترونیکی و آمپول مرگبار، شرایط بغرنجی را در کشورش ایجاد کرده است.

 

نماینده مردم شهرستان های شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حدود 100 میلیون نفر آمریکایی زیر خط فقر هستند در صورتی که آمریکا داعیه دار تحرک اقتصادی است، اظهارکرد: تبعیض علیه مسلمانان، اسلام هراسی و برخوردهای خشن علیه سیاه پوستان و تبعیض نژادی فراوان از دیگر مسائل داخلی کشور آمریکا است.

 

وی با بیان اینکه آمریکا با استفاده از ابزار حقوق بشر از جمله شورای امنیت ملی، جنایات بسیاری در سطح بین المللی مرتکب شده، حمله به عراق، حمله به افغانستان، مداخله در جنگ روسیه و اکراین و... را از جمله این جنایات نام برد.

 

حجت الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به اینکه از سال 1972 آمریکا در مقابل قطعنامه های رسیدگی به وضعیت فلسطین و خون های ریخته شده، 40 بار از حق وتو خود استفاده کرده، افزود: با تمام این وضعیت اسفبار در سطح داخلی و بین المللی اما آمریکا با فضاحت تمام خود را مدافع حقوق بشر می داند.

 

وی تأکید کرد: اگر ماهیت آمریکا روشن نشود، ممکن است تحت نفوذ و یا سیطره آمریکا قرار بگیریم و باید ماهیت و چهره پلید آمریکا مدام در ذهن جاری و ساری باشد تا ما دچار فریب نشویم.

 

نماینده مردم شهرستان های شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: ایران اسلامی بیش از 40 سال در مقابل تمام توطئه های دشمنان و آمریکا ایستادگی کرده و نباید اجازه داد این تحریم ها، مقاومت ملت ایران را بشکند.

 

(ششم تا دوازدهم تیرماه) به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشری آمریکا نامگذاری شده و با شعار محوری  «ترور، تحریم و توحش» برنامه ریزی های مختلفی صورت می پذیرد.

 

 

کد خبر 1190145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha