تخصیص تسهیلات به حوزه تجارت می‌تواند به جهش صادرات استان کمک کند

کاشفی،گفت: تجارت خارجی به عنوان یکی از پتانسیل‌های بزرگ اقتصادی کرمانشاه است، لذا تخصیص تسهیلات به حوزه تجارت می‌تواند به جهش صادرات استان کمک کند.

به گزارش   خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، کیوان کاشفی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه ،گفت: بر اساس آمار سال ۱۴۰۰ سازمان توسعه تجارت، کرمانشاه رتبه پنجم صادرات کشور و رتبه چهارم صادرات به کشورهای همسایه را کسب کرده بیانگر ظرفیت‌های صادراتی استان است.

 

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه ، افزود:بررسی روند صادرات استان نشان می‌دهد طی سه، چهار سال اخیر به ثبات رسیده‌ایم و اگر مدتی هم رشد نداشتیم ناشی از شوک تعهدات ارزی بوده است و یکی از نقاط مثبت دیگر صادرات کرمانشاه سهم ۴۳ درصدی استان از مجموع صادرات ایران به عراق است که این سهم با احتساب گاز و میعانات نفتی به ۵۳ درصد می‌رسد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: مسائل ناشی از رفع تعهدات ارزی و برخی دیگر از سیاست‌هایی که علیه حوزه صادرات اعمال می‌شود، باعث شده برخی از بازرگانان ما از رده خارج شوند و این در حالی است که بازرگانان واسطه‌های مهم بین تولید و بازاریابی هستند و برخی از آنها چندین واحد تولیدی بزرگ را راهبری می‌کنند.

 

کاشفی تصریح کرد: تخلیه و بارگیری که در مرزها انجام می‌شود باعث افزایش هزینه‌های صادرات، کاهش کیفیت محصول و شلوغی و نابسامانی در مرزها  است ، و تا زمانی‌که روند کنونی برقرار است نیازمند هزینه‌های عظیم عمرانی برای زیرساخت‌های مرزی هستیم.

 

رئیس اتاق کرمانشاه ، اظهار کرد: مهمترین خواسته بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه برقراری حمل یکسره  است که تقاضا داریم این موضوع یکبار برای همیشه حل شود، زیرا نیازمند یک عزم ملی است و دیگری تدوین یک پلتفرم و ‌چارچوب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مرزهای استان بر اساس روشی قانونمند بود .

 

وی گفت:  چنانچه فعالیت برای حضور بخش خصوصی تسهیل شود می‌توان بسیاری از خلاهای زیرساختی مرزها از جمله انبار، سردخانه، سکوهای بارگیری و ... را مرتفع کرد و کارهای عمرانی قابل توجهی در مرزها صورت داد.

 

کد خبر 1190188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha