سیستان و بلوچستان در صلح و سازش پیشینه دیرینه دارد

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: براساس تلاش همکارمان در شورای های حل اختلاف سیستان و بلوچستان چیزی حدود ۲ هزار پرونده در سال گذشته مخدومه شده استسیستان و بلوچستان در صلح و سازش پیشینه دیرینه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام حمید رضا بندانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت:  تلاش کردیم از تمام نقاط سیستان و بلوچستان هزار نفر از نخبگان را برای صلح یاران و هیئات های صلح شناسایی و ابلاغ برای آنها صادر کرده ایم و این افراد در زمینه صلح و سازش با ما همکاری دارند.

 

رئیس  مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر در محدوده، منطقه ای، قوم و فامیلی پرونده ای  تشکیل شود در وهله اول این پرونده به صلح یاران و هیئات صلح ارجاع می دهیم تا با صلح و سازش فصل خصومت بکنند.

 

بندانی با ادامه با اشاره به اینکه پرونده میانجی گران در حال تکمیل شدن است، گفت: به موسسات خصوصی میانجی گری حق الزحمه پرداخت می شود و مردم با تمایل خودشان به این موسسات مراجعه می کنند تا پرونده های آنها منتج به صلح و سازش شود.

 

وی با بیان اینکه قوه قضائیه قضیه صلح و سازش را دنبال می کنند، افزود: صلح و سازش دارای برکات زیادی است و از سرازیر شدن پرونده ها به قوه قضائیه جلوگیری می کند.

 

 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف سیستان و بلوچستان یادآور شد: گاهی از یک اختلاف کوچک خانوادگی 12 پرونده تشکیل  می شود؛  اگر دوستان ما پرونده ها را با صلح و سازش مختومه کنند به جای کدورت ها، صلح و صمیمت ها حاکم و ریشه ای اختلافات حل می شود و روزگاری را شاهد خواهیم بود که از اختلافات قومی، قبیله ای و خانوادگی در جامعه برطرف شود.

 

بندانی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در استفاده از ظرفیت  بزرگان و ریش سفیدان  و سران طوایف  علما در صلح و سازش  پیشینه دیرینه دارد، گفت: براساس تلاش همکارمان در  شورای  های حل اختلاف  سیستان و بلوچستان چیزی حدود  2 هزار پرونده در سال گذشته  مخدومه شده است

کد خبر 1190305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha