لزوم توجه به نحوه بیان خطبه غدیر در جشنواره «آوای غدیر»

آرزومندان گفت: خطبه غدیر اخباری نیست بلکه فراوان در آن جملات امری وجود دارد که فرمان خداوند متعال است و باید به آن توجه شود و بدانید که این خطبه از قداست خاصی برخوردار است و امیدواریم زیبایی این خطبه با برگزاری جشنواره «آوای غدیر» محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ابوالقاسم آرزومندان» امروز (۶ تیر) در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره آوای غدیر اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم نام امام علی (ع) را تا حد توان خود در این ایام امامت و ولایت در جامعه گسترش دهیم.

 

دبیر ستاد اجرایی مردمی غدیر خراسان جنوبی در خصوص جشنواره «آوای غدیر» گفت: انتخاب خطبه غدیر به عنوان موضوع این جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار است و این موضوع سبب می شود تا امامت و ولایت امام علی (ع) و خطبه غدیر خروجی این جشنواره باشد.

 

وی در ادامه بیان کرد: هیچ کس نتوانسته است خطبه غدیر را رد کند؛ خطبه غدیر از قداست خاصی برخوردار است‌ و پرداختن به خطبه غدیر در برگزاری این نوع جشنواره ها بسیار تاثیرگذار در جامعه خواهد بود.

 

آرزومندان با اشاره به لزوم ترویج خطبه غدیر گفت: امیدواریم اهداف این جشنواره یعنی ترویج آن در جامعه حاصل شود و نحوه بیان این خطبه مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

دبیر ستاد اجرایی مردمی غدیر خراسان جنوبی با بیان اینکه خطبه غدیر اخباری نیست، افزود: بلکه فراوان در آن جملات امری وجود دارد که فرمان خداوند متعال است و باید به آن توجه شود و بدانید که این خطبه از قداست خاصی برخوردار است و امیدواریم زیبایی این خطبه با برگزاری جشنواره محقق شود.

 

وی ادامه داد: در این استان خاص تلاش کنید تا از طریق برگزاری این نوع برنامه ها پیام و اهداف خطبه غدیر را به جامعه به خصوص نسل جوان تزریق کنید و تلاش خواهیم کرد تا پیام این اتفاق خوب را به گوش تمام دنیا برسانیم.

 

آرزومندان عنوان کرد: شهر بیرجند به دلیل سابقه طولانی که در تاریخ به دلیل شیعه بودن دارد، شاعران و مداحان اهل بیت بزرگی در طول سنوات اخیر در این منطقه زیسته اند که آثار بزرگی از دنیای علم و معرفت ارائه کرده اند و با توجه به این داشته های قوی پیشنهاد می کنیم خراسان جنوبی به نام «خراسان علوی» در اذهان مردم جا بیافتد و اتفاق خوبی خواهد بود.

 

 

کد خبر 1190342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha