۱۱۷ بازرسی از دستگاه‌ های اجرایی چهارمحال و بختیاری انجام شد

احمدی گفت: ۱۱۷ بازرسی از دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده که تصرف و تضییع اموال عمومی، کم کاری و سهل انگاری و گزارشات خلاف قانون از جمله این تخلفات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «علی احمدی» در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری برگزار شد،‌ اظهار داشت: با بازرسی‌های انجام شده ۲۴۵ گزارش و ۴۶۵ پیشنهاد اصلاح امور داده شده است و ۴۲۴ نفر از کارکنان دولت تحت تعقیب اداری قرار گرفتند که تعدادی از آنها مدیر هستند و ۱۶۳ نفر از کارکنان و مدیران تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند.

 

مدیرکل سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۶۲۳ شکایت مردمی نیز در سامانه ثبت و برخی از آنها منجر به تشکیل پرونده شده است.

 

مدیرکل سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰ مورد مکاتبه هشداری به جهت پیشگیری از وقوع جرم با دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده که ۲ مدیر و سه کارمند نیز مورد تشویق قرار گرفتند.

 

احمدی،  حجم ریالی معاملات انجام شده در استان که سازمان بازرسی استان به آنها ورود پیدا کرده است را ۲ هزار و ۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در قالب ۵۰۴ معامله از سوی دستگاه‌های اجرایی در سامانه مربوطه ثبت شده است و ۱۲۲ مورد تذکر در این خصوص ابلاغ شده است که در نهایت یک طرح لغو شد و ۵۹۸ میلیارد تومان در جهت پیشگیری از تضییع بیت‌المال از محل اجرای طرح های عمرانی، بهداشت و درمان به خزانه دولتی بازگشت داده شد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال ۶۰ بازدید میدانی از شرکت های دانش بنیان انجام شد و مشکلات این واحدها مورد بررسی قرار گرفت و ۶۵ جلسه با ۲۱۲ مصوبه با مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و در نهایت ۱۷۵ هکتار در سطح استان به شرکت های دانش بنیان واگذار شد.

 

مدیرکل سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری در خصوص به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی استان نیز توضیح داد: به کارگیری بازنشستگان با رویکرد مشاوره‌ای انجام شود و در حقیقت جوانگرایی باید مورد توجه قرار گیرد و در چارچوب قانون عمل شود.

 

احمدی افزود: در بحث فساد با هیچ گروه و فردی تعارف نداریم و تمامی موارد را مورد تعقیب قرار می‌دهیم.

 

کد خبر 1190387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha