میزان مصرف برق گیلان به هزار و ۶۰۰ مگاوات رسید/ درخواست از مردم برای مدیریت مصرف

مهدیزاده از نزدیک شدن میزان مصرف برق گیلان به عدد هزار و ۶۰۰ مگاوات خبر داد و گفت: از مردم و مشترکان خانگی درخواست میکنم برای ادامه روند مدیریت مصرف برق ‌و‌ جلوگیری از خاموشی همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد تقی مهدیزاده» شامگاه دوشنبه (۶ تیر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: این روزها روزهای بسیار گرمی است و گیلان از حیث مصرف برق در اوج خود قرار دارد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان تعداد مشترکان برق خانگی در استان را یک میلیون و ۶۰۰ مشترک اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم امروز میزان مصرف برق استان گیلان به عدد هزار و ۶۰۰ مگاوات نزدیک شد.

 

مهدیزاده با بیان اینکه دولت امسال برنامه‌ای متفاوت برای مدیریت بار مصرف برق در نظر گرفته است تصریح کرد: برنامه محوری و مشوق محوری دو رکن اساسی برنامه دولت برای جلوگیری از خاموشی برق مشترکان خانگی است.

 

وی از همراهی خوب مردم، دستگاه‌ها و صنایع برای مدیریت مصرف برق در استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: همه اینها باعث شده علی رقم اینکه در سال گذشته از اردیبهشت ماه مدیریت بار اجرا شد اما امسال تاکنون هیچگونه خاموشی را در کشور نداشتیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف برق را برشمرد و عنوان کرد: پرهیز از مصارف همزمان، مدیریت مصرف وسایل سرمایشی و تنظیم دمای کولرهای خانگی از جمله راهکارهای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی است.

 

مهدیزاده خاموشی ۱۵ دقیقه‌ای کولرهای خانگی در چند نوبت را در کاهش مصرف برق موثر دانست و ضمن درخواست از مردم برای ادامه روند مدیریت مصرف برق ‌و‌ جلوگیری از خاموشی خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل پرمصرف در زمان اوج مصرف برق امری است که انتظار داریم مشترکان خانگی از انجام آن خودداری به عمل آورند.

 

 

کد خبر 1190420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha