مسجد محوری رویکرد برنامه‌های کتابخانه سیار کانون در فصل تابستان است

حمیدی گفت: کتابخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی در فصل تابستان با رویکرد مسجد محوری و حضور در مساجد روستاهای تحت پوشش پذیرای کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «طاهره حمیدی» امروز (۷ تیر) در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: کتابخانه‌های سیار کانون در طول سال تحصیلی با حضور در مدارس روستاهای تحت پوشش خود به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه می کنند و با توجه به تعطیلی مدارس در فصل تابستان و ایام اوقات فراغت با حضور در مساجد میزبان مخاطبان خود هستند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه مسجد محوری از مهمترین رویکردهای فرهنگی و هنری کانون در استان است، افزود: با برنامه‌ریزی های انجام شده بخش مهمی از فعالیت‌های مراکز سیار کانون بر اساس نوآوری، خلاقیت و توجه به تربیت دینی و در زمینه‌هایی نظیر نماز و انس با قرآن، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و رویکرد نگاه به ارزش‌های دینی و ملی و شعائر مذهبی در حال انجام است.


وی ادامه داد: این مراکز کانون در فصل تابستان با حضور در مساجد روستاها، فعالیت‌های فرهنگی، هنری وادبی برنامه‌هایی نظیر امانت کتاب، پخش فیلم، اجرای بازی‌های بومی و محلی، قصه گویی با تاکید بر قصه‌های ملی و مذهبی، کتاب خوانی و... را برای کودکان ونوجوانان این مناطق که دسترسی به مراکز ثابت کانون را ندارند اجرا می‌کنند.   

 

حمیدی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 250 روستا و نقاط حاشیه شهر استان تحت پوشش کتابخانه های سیار کانون قرار دارند.

کد خبر 1190434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha