کارسازی ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت

زاکانی گفت: در قرارگاه مسکن شهرداری تهران قرار شده تا شهرداری به ساخت خانه های استطاعت پذیر به مردم کمک کند و در قرارگاه مسکن بنا شد تا ۱۸۰ هزار واحد را برای مردم کارسازی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، علیرضا زاکانی در نشست هم اندیشی با نخبگان علمی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه 8 شهرداری تهران گفت: تهران بزرگترین کلانشهر غرب آسیا است که 264 سال از پایتخت بودن آن می گذرد، شهری که در کنار داشتن ظرفیت های مختلف دارای مشکلات متعدد و معایب و نواقص زیادی می باشد.

 

شهردار تهران با بیان اینکه تهران به غیر از پایتختی هویت دیگری ندارد، گفت: عدالت محوری فاصله بین شمال و جنوب آن بسیار زیاد است؛ بنابراین این بر هم انباشتگی مشکلات دارای راه برون رفت است و باید بتوانیم این گره کور را باز کنیم.

 

زاکانی با بیان اینکه در بخش های مختلف تهران فرسودگی وجود دارد، گفت: هم اکنون نیازمند تحول می باشد و این تحول به جز با همراهی شهروندان، نخبگان و مدیریت شهری امکان پذیر نیست.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که تهران با آن دست و پنجه نرم می کند، بی مسکنی و بدمسکنی می باشد، گفت: فشار زیادی از این بابت به مردم وارد می شود و شاهد این هستیم که امروز تهران دارای یک میلیون کمبود خانه است و افرادی که حقوق بگیر هستند به طور مستوط 65 درصد حقوق خود را برای مسکن هزینه می کنند و در این شرایط 66 سال می کشد تا یک فرد بتواند خانه دار شود.

 

زاکانی با تاکید بر اینکه در قرارگاه مسکن بنا شده تا 180 هزار واحد برای مردم کارسازی شود، گفت: تلاش ما بر این است تا با تسهیل در صدور پروانه و فراهم کردن شرایط برای مشارکت مردم به خانه دار شدن آنها کمک کنیم. همچنین شهرداری تلاش دارد تا بازار اجاره را در دست بگیرد و شرایط اجاره داری که 51 درصد مردم شهر با آن درگیر هستند، بهتر شود.

 

وی افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی و ترافیک نیز تلاش داریم تا بار اصلی به زیرزمین و مترو منتقل شود و بر همین اساس در نیمه دوم امسال 12 ایستگاه مترو افتتاح خواهد شد و بزرگترین مجتمع ایستگاهی غرب تهران هفته آینده افتتاح خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه باید به دنبال این باشیم تا هویت فناورانه تهران را ایجاد کنیم، گفت: در برنامه کلانشهر تهران 10 میلیون سفر سهم مترو لحاظ شده است در حالی که این عدد هم اکنون یک و نیم میلیون نفر است و باید به دنبال تثبیت مترو باشیم.

کد خبر 1190451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha