آغاز چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از هشتم تیر ماه در استان قزوین

عظیمی با اشاره به آغاز مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از هشتم تیر ماه در استان قزوین، از رقابت ۶۶۷ نفر در این مرحله از مسابقات قرآن خبر داد.

«علی عظیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم از فردا هشتم تیر ماه در استان قزوین آغاز می شود که بر اساس برنامه زمان بندی، این مسابقات در شهرستان های مختلف برگزار خواهد شد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: بر این اساس برنامه این مسابقات هشتم تیر ماه در شهرستان تاکستان، دوازدهم تیر ماه در شهرستان آوج، سیزدهم و چهاردهم تیر ماه در شهرستان های آبیک و قزوین، 22 تیر ماه در شهرستان البرز و  23 تیر ماه در بوئین زهرا برگزار می شود.

 

وی عنوان کرد: در مجموع 667 نفر از خانم ها و آقایان در این مسابقات به رقابت می پردازند که در رشته قرائت 64 نفر، ترتیل 211 نفر، حفظ کل 35 نفر، حفظ 20 جز 50 نفر، حفظ 10 جز 91 نفر، حفظ پنج جز 111 نفر، اذان 54 نفر، دعاخوانی 48 نفر و تواشیح و همسرایی سه گروه در استان ثبت نام کرده اند.

 

عظیمی اعلام کرد: در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در شهرستان قزوین بالغ بر 256 نفر، شهرستان البرز 143 نفر، بوئین زهرا 91 نفر، آوج 81 نفر، تاکستان 55 نفر و شهرستان آبیک 41 نفر شرکت کننده داریم.

 

وی خاطر نشان کرد: این مسابقات با محوریت بقاع متبرکه برگزار می شود از این رو این مسابقات در شهرستان تاکستان در بقعه آقا سید علی شارینی، بوئین زهرا در مسجد جامع، شهرستان آوج در امامزاده محمد طاهر (ع) و در قزوین در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و امامزاده اسماعیل (ع) برگزار خواهد شد.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد: سه نفر نخست در هر رشته از این مسابقات که بتوانند حد نصاب را کسب کنند به مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم راه پیدا می کنند.

کد خبر 1190462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha