۱۹۰ مورد نمونه در آزمايشگاه های استاندارد  ایلام آزمون شد

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۹۰مورد نمونه در آزمايشگاه های اين اداره کل و آزمايشگاه هاي همکار مورد آزمون قرار گرفته است.

«مهناز همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: اين نمونه ها شامل محصولات واحدهاي توليدي استان و نمونه هاي اخذ شده از مراكز عرضه و بازار مصرف سطح استان مي باشد كه در آزمايشگاه های صنايع غذايی، شيميايی، صنايع ساختمانی و معدنی، و ميکروبيولوژی اين اداره كل توسط كارشناسان استاندارد جهت مطابقت با استاندارد ملي مربوطه مورد آزمون قرار گرفته اند.

 

مدیرکل استاندارد استان ایلام در ادامه افزود: آزمایشگاه های سازمان ملی استاندارد طبق قانون، به جز در مورد مواد دارویی، در زمینه تعیین ویژگی کالاها و مقایسه آن با استانداردهای مربوطه و تنظیم کردن (کالیبره کردن) وسایل سنجش، به عنوان آزمایشگاه های مرجع در کشور شناخته می شوند.

 

همتی با اشاره به اینکه برای شکستن تحریم ها لازم است تنوع در تولید را بالا ببریم و خام فروشی را کنار بگذاریم افزود: تقویت آزمایشگاه های استاندارد، تقویت بنیه کارشناسان فنی و توجه به مولفه های استاندارد عواملی است که باعث ارتقا کیفیت تولیدات داخل و جلوگیری از ورود کالای بی کیفیت و قاچاق می شود.

 

وی گفت: سابقه و برند کالا یک عامل مهم در ایجاد اطمینان از کیفیت است و در این حوزه  سازمان استاندارد می تواند با همکاری سازمان توسعه و تجارت  شرکت ها و سازمان ها را با هر توانایی رتبه بندی کند و بر اساس این رتبه بندی محدودیت ایجاد کند تا از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود.

کد خبر 1190478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha