پیش بینی برداشت ۳۵  تن گندم در ملایر

میرباقری گفت: پیش‌بینی می‌شود از سطح مزارع گندم این شهرستان، در فصل زراعی سال‌جاری بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تُن گندم برداشت شود.

«سید مهدی میرباقری» در گفت و گو با خبرنگار  شبستان در ملایر گفت: خرید تضمینی گندم در ملایر شروع شده و همزمان با آغاز فصل برداشت گندم، پنج مرکز برای خرید گندم مازاد از کشاورزان پیش‌بینی شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر اظهار داشت: سیلوی گندم سامن، کارخانه آرد ملایر، شرکت تعاونی تولید سبزدشت آورزمان، شرکت تعاونی تولید خردمند و شرکت تعاونی روستایی ازندریان به عنوان مراکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان آماده خرید گندم مازاد کشاورزان هستند.

 

مهندس میرباقری از کشاورزان درخواست کرد نسبت به فروش گندم مازاد خود در پنج مرکز پیش‌بینی شده اقدام کنند تا کمترین خللی در تامین امنیت غذایی کشور و این شهرستان به وجود نیاید.

 

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و هزار تومان نیز دولت به عنوان جایزه در نظر گرفته که در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت می‌شود.

 

میرباقری بیان کرد: دولت تمهیدات خوبی را برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان اندیشیده و مبلغ خرید تضمینی گندم در کمترین زمان ممکن نیز توسط دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود..

میرباقری گفت: پیش‌بینی می‌شود از سطح مزارع گندم این شهرستان، در فصل زراعی سال‌جاری بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تُن گندم برداشت شود..

 

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: از هم اکنون دستگاه‌های کمباین در حال برداشت گندم هستند و در زمان پیک برداشت، ۲۳۰ کمباین برای برداشت گندم در این شهرستان فعال است..

 

به گفته وی با توجه به خسارت‌های ناشی از خشکسالی مزارع گندم و غیرقابل برداشت شدن حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی گندم دیم این شهرستان، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد امسال کاهش محصول داریم.

 

میرباقری ابراز امیدواری کرد: با حمایت و قیمت خرید تضمینی خوبی که دولت و وزارت جهاد کشاورزی با حمایت مجلس تعیین کردند، میزان خرید تضمینی گندم تا حد قابل قبولی افزایش یابد..

کد خبر 1190490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha