پرداخت وام اشتغال به مددجویان متقاضی پرورش میل ورم

حیدری گفت: به زودی تفاهم نامه تولید سوسک های میل ورم توسط کمیته امداد و صندوق بیمه روستائیان و عشایر جهت اشتغال زایی و درآمدزایی مددجویان و همچنین پرداخت وام اشتغال در دستور کار قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مصیب حیدری به همراه مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ضمن بازدید از محل پرورش حشره میل ورم، گفت: به زودی تفاهم نامه آموزش، پرورش و تولید سوسک های میل ورم توسط این اداره و صندوق بیمه روستائیان و عشایر جهت اشتغال زایی و درآمدزایی مددجویان و همچنین پرداخت وام اشتغال در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه یک یاسوج با بیان اینکه بر اساس مشاهدات عینی و درآمدزایی خوب و همچنین بازاریابی این حشره رایزنی هایی انجام شده که تمامی مراحل از آموزش تا تولید و فروش توسط راهبر مربوطه انجام می شود، اظهار کرد: این طرح می تواند صرفه اقتصادی خوبی داشته و در صورت استقبال، این نهاد بعد از آموزش توسط راهبر که حداکثر ۴۸ ساعت طول می کشد با صدور گواهی مربوطه اقدام به پرداخت وام های اشتغال به متقاضیان مربوطه می کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان متقاضی راهبری طرح اشتغال برای جامعه هدف این نهاد گفت: آمادگی داریم تا ضمن آموزش، صدور گواهی، راهبری برای تولید و فروش حشره میل ورم را انجام دهد.

عیسی کریمی نژاد ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص پرورش، تولید مثل و بهره برداری و بهره اقتصادی، افزود: پرورش میل ورم در خانه کاری بسیار آسان و بدون دردسر بوده و وقت گیر نبوده و پرورش میل ورم در خانه موجب کسب درآمد عالی برای شما می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو میل ورم در بازار حدود ۱۰۰ هزار تومان است، ادامه داد: میل ورم کاربردهای فراوانی دارد که از جمله آنها علاوه بر تامین پروتئین جهت مصرف انسان ها به طور گسترده برای تغذیه ماهیان طیور، پرندگان زینتی، تغذیه عقرب و… استفاده می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پرورش میل ورم کاری زود بازده بوده و به سرعت به درآمد می رسید، ضمن اینکه تخم سوسک مولد میل ورم از چهار تا ۱۴ روز زمان لازم است تا تبدیل به کرم شود.

کریمی نژاد خاطرنشان کرد: از پس ماندهای صیفی جات، سبزیجات و میوه های استفاده می کند و نیازی به سرمایه بالا ندارد، فضای زیادی از شما نمی گیرد.

وی گفت: میل ورم در ظروف پلاستیکی درب دار قابل پرورش بوده و حتی می توان در گوشه ای از آشپزخانه اقدام به پرورش میل ورم کرد و ضمن اینکه می توانید کارآفرینی با پرورش میل ورم انجام دهید.

کد خبر 1190509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha