زبان فارسی از کامل ترین زبان های دنیاست

وقتی صحبت از خواندن صحیح ادبیات و اشعار به میان می‌آید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، امیر نوری از آغاز دهه 40 به رادیو آمد، او ابتدا در شمار آغازگران رادیوی نیروی هوایی بود، سپس به بخش خبر رفت و پس از گویندگی در واحد خبر، به پیشنهاد مرحوم انجوی شیرازی به دنیای ادبیات روی آورد و سال‌های سال برنامه‌های بی‌شمار ادبی و هنری را اجرا کرد.

امیر نوری گوینده نام آشنای رادیو ایران در گفت‌و‌گو با روابط عمومی نخستین جشنواره ملی «آیین سخن» پاسداشت زبان فارسی از علاقه‌اش به ادبیات و شعر گفت: از کودکی پدرم شاهنامه می‌خواند، ومن از شنیدن این اشعار لذت می بردم و دلبسته این کار شدم.

وی بیان کرد: برنامه‌های «در انتهای شب»، «شاخه طوبا»، «نگارستان» و گویندگی مجموعه‌های شاهنامه، مثنوی مولانا، دیوان حافظ، کلیات سعدی، آفاق عشق نظامی و غزل‌های امام خمینی (ره) از جمله آثار صوتی اینجانب است.

این گوینده پیشکسوت تصریح کرد: همواره در طی این سال‌ها تلاش کردم خوانش اشعار و متن‌های ادبی را درست بخوانم و به گوش مخاطب برسانم.

وی درباره اهمیت پاسداشت زبان فارسی در رسانه اظهارداشت: زبان فارسی یکی از کاملاترین زبان‌های دنیاست، هر زبانی دو نمود اساسی دارد، یک نمود نوشتاری و یک نمود گفتاری و بیان و حیرت‌انگیز است که زبان  فارسی پیچیده‌ترین بیان‌هاست و موسیقیایی‌ترین زبانهاست و تمام شعرهای فارسی که سروده شده با موسیقی‌ دونی همراه است.

وی نقش رسانه و به ویژه رادیو را در جهت پاسداشت زبان فارسی و ارائه‌ی صحیح این زبان به مردم  بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: از آنجا که زبان فارسی، زبان ترکیبی است و اجزای زبان فارسی همان بخش‌ها و هجاها و حتی کلمات می‌توانند باهم ترکیب شوند و معنی دیگری دهند پس باید  درخوانش صحیح واژگان کوشا باشیم و یکی از راه های پاسداشت این زبان،  برگزاری جشنواره «آیین سخن» است که رادیو ایران در این امر همواره پیشگام بوده است.

کد خبر 1190529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha