ضرورت تدوین احکام حوزه سلامت با قابلیت اجرایی بالا در برنامه هفتم توسعه

رییس دبیرخانه تدوین لایحه برنامه توسعه هفتم وزارت بهداشت اعلام کرد: ضرورت دارد احکامی با قابلیت اجرایی بالا در برنامه هفتم توسعه برای بخش سلامت تدوین شود.


به گزارش خبرگزاری شبستان: دکتر گودرزی گفت: جلسات فنی تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه به منظور تعیین حجم عملیات و برنامه های عملیاتی برای اجرایی کردن احکام باقیمانده از برنامه های توسعه سوم تا ششم و نیز اجرایی کردن طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در حال برگزاری است.
 
وی افزود: این جلسات از نظر تعیین الزامات اجرایی و منابع نظام ارجاع، پزشک خانواده، پرونده الکترونیک سلامت و خرید راهبردی بسیار حائز اهمیت است.
 
گودرزی با اشاره به این که در تلاش هستیم احکامی با قابلیت اجرایی بالا در برنامه هفتم توسعه برای بخش سلامت تدوین کنیم، خاطرنشان کرد: ایجاد هماهنگی های بین بخشی و فرابخشی، از سایر اهداف عملیاتی برگزاری این کارگروه هاست.
 
گفتنی است وزیر بهداشت در حکم دکتر رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع به عنوان دبیر کمیته راهبری تدوین پیش نویس لایحه قانون برنامه هفتم توسعه در بخش سلامت تاکید کرده است: با عنایت به ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه درخصوص آغاز فرایند تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه، به منظور تسریع در اقدامات لازم برای تنظیم لایحه‌ای پرمحتوا و موثر در نظام سلامت کشور در پنج سال پیش‌رو، بدینوسیله به عنوان دبیر کمیته راهبری تدوین پیش نویس لایحه قانون برنامه هفتم توسعه در بخش سلامت منصوب می‌شوید تا ضمن اداره جلسات آن کمیته، نسبت به تشکیل دبیرخانه برنامه هفتم توسعه در بخش سلامت، تنظیم و هماهنگی انجام تکالیف کمیته‌های تخصصی و مشورتی در ارکان وزارت بهداشت اقدام نمایید.
 

کد خبر 1190531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha