جهاد تبیین لازمه ادامه راه انقلاب است

آیت الله خاتمی گفت: انقلاب در سایه روشنگری و جهاد تبیین پیروز شد و امروز برای ادامه راه انقلاب و حفظ آن جهاد تبیین ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله «سید احمد خاتمی»، شامگاه دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان و طلاب که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: علما امنا ء الله و امنا ء رسول هستند، علما امین خدا و پیامبر هستند، همان نقشی که انبیا داشتند، علما باید داشته باشند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ارزش قلم علما از خون شهدا بالاتر است، گفت: قلم امام، قلمی شهید ساز بود، شهیدانی که به صحنه آمدند، انقلاب را به پیروزی رساندند، آن قلم این تولید را داشته است.

 

وی تصریح کرد: عالمان دین شمعی به دست دارند که به مردم راه نشان می‌دهند و زندگانی هستند که بین مرده‌ها و مردم حیات می‌بخشند.

 

آیت الله خاتمی از عالمان شیعه به عنوان مرزبان یاد کرد و گفت: این را در دوران دفاع مقدس نشان دادند، چهار هزار و ۵۰۰ شهید روحانی داریم و شهیدانی داشتیم که ابتدای انقلاب به شهادت رسیدند و در جبهه جهاد تبیین مرزبان بودند.

 

آیت الله خاتمی بیان کرد: علما یک حزب، یک باند و حتی یک صنف هم نیستند، علما سخن گویان دین هستند و دین که ربطی به حزب، باند، گروه و صنف خاص ندارد، علمای دین فرا جناح، فرا حزب و فرا صنف هستند.

 

وی از رسالت‌های مهم انبیا را جهاد تبیین خواند و بیان داشت: جهاد تبیین به معنای روشنگری و افشا گری است، انقلاب ما با جهاد تبیین پیروز شد و با جهاد تبیین راه انقلاب ادامه دارد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انقلاب در سایه روشنگری پیروز شد، خاطرنشان کرد: رسالت و وظیفه علما، افشاگری و روشنگری است، خطرات را بگویید و خطر آفرینان را معرفی کنید.

 

وی به توطئه جدایی دین از سیاست از سوی دشمن اشاره کرد و گفت: امام فرمود اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند، پیامبر اکرم را تکذیب کرده است، اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند امام علی (ع) را تکذیب کرده است.

 

آیت الله خاتمی عنوان کرد: روحانیت به صحنه آمده و به فضل خدا با تمام قوا در صحنه می‌ماند، روحانیت در متن انقلاب بوده، هست و خواهد بود.

کد خبر 1190538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha