عدالت فرهنگی با پیوند مدرسه، مسجد و خانواده در مناطق محروم محقق می شود

به گفته رفیعی، عدالت فرهنگی با پیوند مدرسه، مسجد و خانواده در تمام مناطق محروم محقق می شود و امیدواریم  از طریق دستگاه تعلیم و تربیت به تقویت این ظرفیت ها پرداخته و نتیجه لازم را بگیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان در آیین افتتاحیه فعالیت های تابستانی کشور که به میزبانی زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه های تابستانی مطالبه تمام خانواده دانش آموزان است و در تابستان فرصت مغتنمی برای پرداختن موضوعات مختلف ایجاد می شود، گفت: انتظار می رود با برنامه های بانشاط و در نظرگرفتن نیازهای جسمی، معنوی و اخلاقی، زمینه حضور دانش اموزان با روحیه تازه در سال تحصیلی جدید را فراهم کند.

 


ابوالفضل رفیعی به شرایط متفاوت امسال در مقایسه با سال های همه گیری کرونا اشاره کرد و گفت: پیش بینی افراد دغدغه مند از روزهای پساکرونا نگران کننده بود از اینرو برنامه های اوقات فراغت امسال مورد توجه بیشتر باشد.

 


وی با تاکید بر اینکه امسال به صورت ویژه نیازهای جسمی دانش آموزان با برنامه های متنوع و ایجاد انگیره برطرف شود، افزود: تلاش شود تا آسیب های احتمالی که در کنار محاسنی که تحصیل و آموزش در فضای مجازی داشت، برطرف شود.

 


وی ادامه داد: تنوع در برنامه های اوقات فراغت امکان حضور دانش آموزان در سایر اماکن برطرف می کند و آموزش و پرورش این دغدغه را دارد تا با اجرای برنامه های متنوع نیاز این قشر را برطرف کند.

 


رفیعی ادامه داد: افزایش جذابیت به ارتقای انگیزه برای حضور دانش آموزان در برنامه ها می شود، بایستی از برنامه های رسمی در فعالیت های اوقات فراغت فاصله بگیریم.

 


معاون استانداری زنجان با اشاره به اینکه توجه به کیفیت برنامه ها مورد تاکید است، گفت: متاسفانه در برنامه های فرهنگی دغدغه برنامه ریزان توجه به کمیت است. از اینرو توجه به موضوعات تربیتی و فرهنگی و پرورشی مورد توجه باشد. 

 


وی ادامه داد: متاسفانه موضوعات تربیتی تحت الشعاع برنامه های آموزشی قرار دارد و می طلبد در این ایام برای نیازهای تربیتی دانش آموزان توجه شود. این ایام فرصت مغتنمی برای فراهم سازی زمینه کشف استعدادهای دانش آموزان با تقویت مهارت آموزی است.

 


به گفته رفیعی، عدالت فرهنگی با پیوند مدرسه، مسجد و خانواده در تمام مناطق محروم محقق می شود و امیدواریم از طریق دستگاه تعلیم و تربیت به تقویت این ظرفیت ها پرداخته و نتیجه لازم را بگیریم.

کد خبر 1190567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha