رهآورد ۱.۶ میلیارد تومانی سفر استانى هیئت دولت برای ایمنی راه هاى خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد: در جریان سفر استانى هیئت دولت به خراسان شمالی هزارو ٦١٠ میلیارد تومان اعتبار برای نیازهای ضروری و اولویت دار استان در حوزه راهداری و راه روستایی در سرفصل های مختلف در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «جعفر شهامت» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اعلام کرد: در جریان سفر استانى هیئت دولت به خراسان شمالی هزارو ٦١٠ میلیارد تومان اعتبار برای نیازهای ضروری و اولویت دار استان در حوزه راهداری و راه روستایی در سرفصل های مختلف در نظر گرفته شد.

 

وی بیان کرد: بر این اساس، براى راه هاى روستایی حدود هزار میلیارد تومان، محور اسفراین- شیروان- باج‌گیران حدود 200 میلیارد تومان، نقاط حادثه خیز 210 میلیارد تومان و روکش راه های فرعی 200 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.
 

 

شهامت با بیان این که در سه ماهه اخیر، طی حدود 76 روز کاری و به طور میانگین روزی یک کیلومتر راه در استان روکش و یا احداث شد، تصریح کرد: عملیات اجرایی 155 میلیارد تومان پروژه ای را که دارای قرارداد بود را آغاز کردیم که بخشی از آن ها در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه 32 کیلومتر راه روستایی تا شهریور ماه احداث می شود تا جمع عملکرد احداث راه روستایی در نیمه نخست امسال به 72 کیلومتر برسد، به روکش 30 کیلومتر راه روستایی و فرعی طی سه ماهه نخست سال جارى اشاره و اظهارکرد: تا شهریور امسال 31.5 کیلومتر روکش راه روستایی و فرعی و 14کیلومتر روکش راه شریانی اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: تا شهریورماه امسال 5 نقطه حادثه خیز دیگر ایمن سازی و هفت دستگاه پل دیگر در راه های استان به بهره برداری خواهد رسید.
 

 

دبیر کمیسیون ایمنی راه های خراسان شمالی همچنین با اشاره به عقب ماندگی 10 درصدی راه های روستایی استان از میانگین کشوری گفت: حداقل باید 200 کیلومتر راه روستایی آسفالت شود تا به میانگین کشور برسیم ضمن این که استان های دیگر نیز راهسازی دارند و برآورد ما این است که حدود 300 کیلومتر راه در دوره دو ساله ساخته شود، مصوباتی که در این حوزه در شرف ابلاغ است کمک می کند تا حداقل سالی 120 کیلومتر راه روستایی بسازیم.

 

 

وی یکی دیگر از اولویت های مهم را برنامه ریزی براى سفر اربعین حسینی با توجه به مصادف بودن با انتهای سفرهای تابستانی اعلام کرد و ادامه داد: اعزام کاروان زیارتی به مشهد مقدس در ایام شهادت امام رضا(ع) و مصادف بودن با انتهاى سفرهای تابستانی روزهای پرکاری برای این اداره کل است که جلساتی نیز در این خصوص برگزار شده است.
 

 

کد خبر 1190573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha