تحقیق و تفحصی که فقط به نفع چهارمحال و بختیاری باشد، مورد قبول نیست

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه اگر انتقال آب اشتباه است انجام آن از هر منطقه به منطقه دیگر اشتباه است گفت: تحقیق و تفحصی که فقط به نفع چهارمحال و بختیاری باشد، مورد قبول نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در ادامه جلسه علنی امروز سه‌شنبه (۷تیر) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد وزارت نیرو در خصوص انتقال آب بین حوضه‌ای در تذکری با تاکید بر اینکه کسی با تحقیق و تفحص مخالف نیست،گفت: در کمیسیون کشاورزی حاضر شدیم اما این تحقیق و تفحص به نام یک تحقیق و تفحص کلی است اما برای یک استان است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه اگر انتقال آب اشتباه است انجام آن از هر منطقه به منطقه دیگر اشتباه است،اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی به چه مجوزی تک‌روی کرده است و با چه مجوزی این طرح تحقیق و تفحص را بصورت یکجانبه تایید کرده است؟ تحقیق و تفحصی که فقط به نفع چهارمحال و بختیاری باشد، مورد قبول نیست.

وی خاطر نشان کرد:  متن این تحقیق و تفحص فقط مختص به بهشت آباد شده است. این تحقیق و تفحص یک جانبه‌گرایانه است و ما آن را قبول نداریم.

همچنین حجت الاسلام ذاکر در این زمینه گفت: ما ملزم به برطرف ساختن هردو محرومیت در زمینه‌های تغذیه، مسکن، کار، بهداشت و رفع فقر و ملزم به ایجاد رفاه هستیم اما مگر اینها بدون آب امکان پذیر است؟سدسازی به صورت ۱۰۰ درصد نیاز به جانمایی دارد و چنانچه امروز بخواهیم اصول پنج گانه یونسکو را اجرا کنیم اصلاً نباید در ایران سد بسازیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار کرد:  کوتاهی ها در وزارت نیرو باعث شده که نتوانیم سدهای خود را به اتمام برسانیم این در حالیست که امروز ترکیه ۱۰ ها سد ساخت است اما حتی به آب شرب نیاز داریم که توان تأمین آن را نداریم. امروز باید وزارت نیرو را به سد سازی و انتقال آب تشویق کنیم به جای آن که با تصویب طرح های تحقیق و تفحص دست این وزارتخانه را ببندیم؛ این رویکرد به تحقیق و تفحص برخلاف اصول قانون اساسی است و من مخالف این نوع تحقیق و تفحص هستم.

کد خبر 1190586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha