شرکت فعال طلاب در دروس خارج در طریق اجتهادی لازم است

آیت الله عاملی در بازدید از از چگونگی برگزاری امتحانات شفاهی خارج، بر مباحثه و نظارت مباحث طلاب تاکید کرد و گفت: شرکت فعال در دروس خارج در طریق اجتهادی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سید مصباح عاملی» امروز سه شنبه (۷ تیر) در بازدید از چگونگی برگزاری امتحانات شفاهی خارج که از دوم تیرماه ۱۴۰۱ در محل مدرسه علمیه عالی نواب در حال برگزاری است، به هم اندیشی با اساتید و ممتحنین پرداخت.


مدیر حوزه علمیه خراسان در این بازدید بر مباحثه و نظارت مباحث طلاب تاکید کرد و شرکت فعال در دروس خارج را در طریق اجتهادی لازم دانست.


وی، تحقیق و پیش مطالعه منابع و موضوع درس را از دیگر کارهایی برشمرد که می تواند در فضای آموزشی درس خارج که با سایر سطوح علمی حوزه متفاوت است، موثر باشد.


آیت الله عاملی، ساماندهی و برنامه ریزی برای شرکت فعال در درس خارج را ضروری خواند تا زمینه مرجعیت و یا رسیدن به اجتهاد و یا اشراف بر مباحث و در نتیجه تربیت استاد برای سطوح سه و چهار، بیش از پیش فراهم شود.


وی افزود: البته به این منظور، برنامه ریزی هایی در تابستان امسال با بهره گیری از نظرات اساتید در ادامه کارهایی که قبل از شیوع بیماری کرونا اتفاق افتاده بود، در دست اقدام است.


عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان به تلاش اساتید و طلاب در دوران شیوع بیماری کرونا به منظور ادامه امور تحصیلی، علمی، تربیتی و پژوهشی اشاره و از اقدامات انجام شده تقدیر کرد.

کد خبر 1190620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha