۳۰۰ کانون فرهنگی و تربیتی در کشور فعالیت می کنند

باقرزاده گفت: در حال حاضر ۴۲ هزار مربی پرورشی، ۱۳ هزار مشاور، حدود ۳۰۰ ارودگاه و بیش از ۳۰۰ کانون فرهنگی و تربیتی در کشور داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه فعالیت‌های تابستانی و در جریان بازدید از غرفه جمعیت هلال احمر استان در جمع خبرنگاران افزود: اخیرا رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیداری با وزیر آموزش و پرورش داشتند که منجر به انعقاد تفاهم نامه شد.

 

اصغر باقرزاده یادآوری کرد: در این تفاهم نامه مقرر شد تا همه مراکز آموزشی و پرورشی ۲ طرف بررسی، نقاط مشترک را شناسایی کرده و به هم متصل شوند و از این ظرفیت ها برای ایجاد موقعیت های یادگیری و تربیت دانش آموزان استفاده کنند.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد این وزارتخانه در انعقاد تفاهم نامه بر تربیت مربیان آموزش و پرورش بود تا ارتباط  ۲ سویه میان آنها ایجاد کنیم.

 

باقرزاده تاکید کرد: نقطه شروع گسترش همکاری وزارت آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر کشور مربیان هستند چرا که باید با ارائه دوره هایی برای آنها از سوی هلال احمر آشنایی با این جمعیت انجام شود.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش به تعداد مربیان و مراکز کانون های کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۲ هزار مربی پرورشی، ۱۳ هزار مشاور، حدود ۳۰۰ ارودگاه و بیش از ۳۰۰ کانون فرهنگی و تربیتی در کشور داریم.

 

باقرزاده افزود: همه اینها می تواند فضاهای مناسبی برای شناساندن فعالیت های جمعیت هلال احمر در سطح کشور باشد.

 

 وی با بیان اینکه هم اکنون در سطح کشور یک میلیون نفر معلم داریم، اظهارداشت: این جمعیت زیاد حتی اگر یک درصد هم با جمعیت هلال احمر همکاری شروع کنند بیش از ۱۵۰ هزار نفر را شامل می شود.

 

گفتنی است، در این نمایشگاه غرفه های متعددی از آموزش و پرورش، ادارات و جمعیت هلال احمر استان زنجان برپا بود که در آن به معرفی فعالیت های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان پرداخته شده است.

 

کد خبر 1190643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha