پوستر سکوی ایران قوی در زنجان رونمایی شد

به گفته باقرزاده، طرح سکوی ایران قوی به منظور نمایش دستاوردهای دانش آموزان بعد از حضور در دوره های آموزشی و تربیتی تابستانی در پایگاه های اوقات فراغت ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز در آیین افتتاحیه فعالیت های تابستانی کشور که به میزبانی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی جذاب می توانیم زمینه حضور حداکثری دانش آموزان را در پایگاه های اوقات فراغت فراهم کنیم.

 

اصغر باقرزاده با اشاره به اینکه اوقات فراغت از نظر عموم مردم اجرای برنامه های عادی و برای مربیان پرورشی، فرصتی برای اثرگذاری برنامه های تربیتی است، گفت: امسال سیاست وزارت آموزش و پرورش اجرای برنامه های اوقات فراغت براساس مقتضیات همان منطقه است و مربیان پرورشی در هر استانی مختار هستند تا برنامه های مورد نیاز مناطق خود را با رعایت سیاست های کلی دستگاه تعلیم و تربیت اجرا کنند.

 

وی مشارکت حداکثری دانش آموزان در برنامه های اوقات فراغت، سفرهای یک‌روزه و سفر زیارت اولی ها بالاخص در مناطق محروم به شهرهای مقدس قم و مشهد را از اولویت های برنامه های تابستانی خواند و گفت: امسال یک و نیم میلیون دانش آموزان در تابستان اوقات فراغت خود را پشت سر خواهند گذاشت و به دلیل کمبود نیروی انسانی و برخی امکانات نیازمند همراهی دستگاه های متولی در برنامه های اوقات فراغت هستیم.

 

باقرزاده با یادآوری اینکه کانون های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن ها و اردوگاه های آموزش و پرورش در سراسر کشور آماده ارائه برنامه های آموزشی و تربیتی به دانش آموزان هستند، گفت: طرح سکوی ایران قوی به منظور نمایش آورده های دانش آموزان بعد از حضور در دوره های آموزشی تابستانی در پایگاه های اوقات فراغت ایجاد شده است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای اعتلای مربیان تربیتی نیز برنامه های آموزشی به صورت کشوری و منطقه ای و در راستای احیای نقش تربیتی مربیان اجرا خواهد شد.

 

وی با یادآوری اینکه هر تشکل دانش آموزی به صورت متمرکز کشوری و استانی برنامه هایی را اعلام کرده است، گفت: امسال 10 کارگروه ویژه متمرکز، 49 برنامه متمرکز کشوری، هفت برنامه مدرسه ای و 120 برنامه فرهنگی و هنری در قالب طرح اوقات فراغت در کشور اجرا خواهد شد.

 

این مسئول در پایان از اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری برای بیش از یک میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی و بیش از 4.5 میلیون دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم در طول تابستان و در مدارس خبر داد.

 

کد خبر 1190658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha