بیش از ۲۳ هزار تُن گندم در خراسان شمالی خریداری شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۳ هزار و ۷۰۰ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از این تولیدکنندگان خریداری شده و این امر ادامه دارد.

«سیدجلال موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه این میزان گندم با احتساب خرید تضمینی گندم های بذری و محلی در سیلوی دولتی شهید سردار قاسم سلیمانی بجنورد به دولت تحویل شده است، اظهارداشت: اکنون قریب به اتفاق وجوه مربوط به خرید گندم به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی بیان کرد: گندم‌کاران استان در دو مرحله گندم را به دولت تحویل دادند، در یک مرحله که از اوایل سال آغاز شد، کشاورزان گندم های انبار خود را به دولت فروختند و از ۱۲ خردادماه امسال محصول تولیدی سال جاری خریداری می شود.

 

وی افزود: اکنون ۱۶ مرکز از ۲۵ مرکز پیش بینی شده در استان فعال است و نسبت به تحویل گرفتن محصول گندمکاران اقدام می کنند.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: محصول گندم‌کاران به صورت تضمینی با قیمت مصوب اعلامی ۱۰۵ هزار ریال و با احتساب ۱۰ هزار ریال به عنوان هدیه تحویل گندم به دولت در مجموع به قیمت ۱۱۵ هزار ریال خریداری شده است.

 

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم اعلام شده است و دولت، محصول گندمکارانی را خریداری می کند که در سامانه پهنه بندی ثبت نام کرده باشند، افزود: ۳۰۰ هزار تُن فضای استاندارد برای ذخیره سازی گندم در استان ایجاد شده که ۲۰ هزار تُن از این ظرفیت مربوط به مراکز کوچک است.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، اعتبار لازم برای پرداخت وجوه گندم به کشاورزان تامین شده و تلاش بر این است که این وجوه در کوتاه ترین زمان پرداخت شود.

 

برداشت و خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی از نیمه خردادماه آغاز شده است.

 

کد خبر 1190696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha