برگزاری یادواره شهدای ترور استان ایلام/ ایران اصلی ترین قربانی جنایت های شوم نظام سلطه است

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان اصلی نقض حقوق‌بشر توسط کشورهای مدعی حقوق بشر است، گفت: یادواره شهدای ترور استان ایلام برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۷ تیر) در آئین گرامیداشت شهدای فاجعه هفتم تیرماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اظهار کرد:  حقوق‌بشر بنیادی‌ترین حقوقی است که هر انسانی به‌طور ذاتی فطری و به‌صرف انسان بودن از آن بهره‌مند است ازاین‌رو به تمامی افراد در هر جایی از جهان فارغ از عواملی چون نژاد، ملیت، جنسیت، مذهب، رنگ، زبان و غیره تعلق دارد و هم در برخورداری از این حقوق با هم برابرند.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» تصریح کرد: انسان ها هیچ‌گونه تمایز، ارجحیت، محدودیت و محرومیت در بهره‌مندی از این حقوق ندارند و هیچ‌کس را نمی‌توان از آن محروم کرد، اما نکته‌ای تلخ و قابل‌توجه در بررسی مفهوم حقوق‌بشر این است که در دنیای امروز قدرت‌های بزرگ، از آن برای تحت فشار قرار دادن کشورهای دیگر استفاده می‌کنند تا به اهداف سلطه‌گرانه خود برسند.

 

وی افزود: دراین‌میان و بیش‌از همه دولت آمریکا علی‌رغم این‌که در گستره بین‌المللی با بهره‌گیری از امپراطور رسانه‌ای و دستگاه تبلیغاتی جریان سازی که در اختیار دارد، ژست دفاع از حقوق‌بشر را به خود می‌گیرد، جنگ‌های خانمان‌براندازی را در راستای استیفای حقوق‌بشر به راه می‌اندازد، آمریکا خود دچار تناقض و تناقض‌گویی‌های فراوانی در این‌مورد است.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: این کشور که درواقع موضوع حقوق‌بشر را به ابزار و حربه‌ای برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مبدل ساخته‌است و دخالت‌های خود در چند دهه اخیر، باعث انجام جنایت ایجاد ناامنی و کشتار مردم بی‌گناه بسیاری شده‌است که دراین‌میان کشور ایران بیشترین صدمه را متحمل شده و یکی از قربانیان اصلی نقض حقوق‌بشر به شمار می‌رود.

 

حجت الاسلام چراغی پور گفت: وجود این تناقض گفتاری و رفتاری از سوی آمریکا و سایر قدرت‌های استکباری مدعی حقوق‌بشر، سیاست‌گذاری برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیری ویژه برای افشاگری و نمایاندن نفاق دورویی و دروغ‌گویی این کشور و ایجاد سنگرهایی برای حفاظت از انقلاب اسلامی و اتخاذ موقعیت راهبردی در جهت تعیین رویکرد تهاجمیريال تدافعی و مقابله با چالش‌ها و تهدیدات فراروی نظام جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان قربانی اصلی جنایت و توطئه‌های شوم استکبار جهانی بویژه آمریکا ایجاب می‌نماید.

 

وی با بیان این‌که شعار  محوری سال جاری «حقوق‌بشر آمریکایی، ترور، تحریم و توحش» است، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال جاری مانند سنوات گذشته با برگزاری هفته افشای ماهیت حقوق‌بشر آمریکایی که ناظر بر حوادث رخداده در ۶ لغایت ۱۲ تیرماه ازجمله سوءقصد نافرجام به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توسط گروه تروریستی فرقان، بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیماهای جنگی رژیم بعثی، به شهادت رساندن محمد کچوئی رئیس زندان اوین، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی وینسنس و ... سعی بر آن دارد که پاسخ مناسبی به این ضرورت انجام دهد.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: یادواره شهدای ترور استان  امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه حضرت زینب کبری(س) دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار می شود و به این مناسبت از عموم مردم ولایی و شهید پرور استان برای شرکت در این مراسم دعوت می وشد.

 

 

کد خبر 1190699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha